Per, lite som info bara (nu viskar jag så bara du hör) : Martin är fullkomligt rudis på cykling. 
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Rött eller grönt...
- Trådstartare diluruf
- Start datum
Fast en del gillar ju rosafärgade tröjor?tigertamjaren; sa:Per, lite som info bara (nu viskar jag så bara du hör) : Martin är fullkomligt rudis på cykling.![]()
Vilket påminner mig om en serie av Lars Sjunnesson, som handlar om en kille som gör ett matlagningsprogram. Han börjar med att fiska i havet med en håv, och konstaterar att "Det mesta som man hittar flytande i havet och som är gult kan man äta. Exempelvis citroner, smör eller raps."Brune; sa:Gult är även omtyckt av rapsbaggar och vissa andra småkryp.
Antagligen lider rapsbaggarna av ungefär samma liknöjdhet.
Nä, men ett exempel: Jag och brorsan kom fram sent en natt till en minimal håla i Jämtland. Vi ville bara sova, inte gå och be någon sömnig farbror Knut om lov att få sova. Vi skulle inte göra stort våld på omgivningen. Så, vi slog upp vårt gröna tält i kanten av ett gransnår, och sov gott trots att traktorerna gick varma uppe på gården 75 m bort nästa morgon. Ingen kom och frågade om något, helt enkelt för att de inte såg oss. Ingen tog skada; de slapp oroa sig för inkräktarna från storstan, och vi slapp gödsellukt på våra isglass-sneakers. Eller nåt åt det hållet.
Problemet med rapsbaggar är litet sägs det för den som leder Girot. Gammalt cykelordspråk.
Men det måste vara svårt att cykla Girot med ett gult tält på sig (även för den som leder), så problemet kvarstår...
Vitt är också en färg som lockar en del insekter (svärmande myror m m), men jag tycker mörka färger är värre för knott och mygg (svart keps=obra)
Vitt är också en färg som lockar en del insekter (svärmande myror m m), men jag tycker mörka färger är värre för knott och mygg (svart keps=obra)
Brune; sa:Ledartröjan för oss cyklisterNordesjö; sa:Rapsbaggar?
Men om man har gula kläder har man ändå problem som är större än rapsbaggar.och reklamtröja från den lokala fallskärmsshopen.
Per
Det är omöjligt att på allvar diskutera färg och form om ni blandar in tävlingscyklister. Då faller ju liksom allt.
Aktuellt
ANNONS
Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig
Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.
Hörde ni detta gott folk? Och du ska kalla dig DISAJNER? Pyttsan, du behöver en rejäl upptuktning! Där ryker dagens andra styrlinda! 
Om du nu skulle få för dig att skaffa nya, kan jag rekommendera Cinellis Splash.serie...tigertamjaren; sa:/.../ Där ryker dagens andra styrlinda!![]()

Bortsett från aspekterna på röda/gröna tält absorberar ju mörka färger mera solljus och effektivare ( samtidigt som i motsvarande mån ljusa färger ger bättre reflektivitet) vilket rimligen bör medföra högre innetemperatur.
Håkan K; sa:Om du nu skulle få för dig att skaffa nya, kan jag rekommendera Cinellis Splash.serie...
Ahh, och så en matchande outfit...

Ohh, då vet jag vikken cykel (ram):tigertamjaren; sa:Håkan K; sa:Om du nu skulle få för dig att skaffa nya, kan jag rekommendera Cinellis Splash.serie...
Ahh, och så en matchande outfit...

// Om vi inte förklarar denna trevliga trådutvikning som en väl befogad pusselbit i valet av färger på tältet kommer vi strax åka på en neslig avhyvling. Således kan i förbifarten nämnas att men inte måste välja endast en färg utan gärna selektera en sympatisk kombination av färger och mönster såsom exempelvis Cinellis, Colnagos eller Mapeistallets designer bevisligen lyckades med. Om så bjuds alltså. //
Liknande trådar
- Svar
- 14
- Visningar
- 5 K
Dela:
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg