riktig karta och kompass runt halsen

Jag brukar memorera in på den sträckan jag tänker gå, kartan får vara i ryggsäcken fram tills jag behöver den. Och ja, jag har gått lite fel ibland, men har alltid hittat rätt i slutändan. :)

En kontorsficka på den vä ryggsäcksremmen, fritt efter Collin Fletcher, är praktisk för kompass, lupp, antecknings mtrl, resethermometer samt kartan i tyvek,

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
kontorsficka.JPG

Ett vattentätt Ortlieb och ihoprullat, fäst med gummilina i ena axelremmen på ryggsäcken eller liggandes i vänster ficka på höftbältet när storsäcken är med.

//J

Exakt! Varit i kontakt med flera av de sk outdoormärkena och ifrågasatt deras placering av benfickor på framsidan av låret. Minst sagt sval respons. Med kartan i en M59-benficka behöver man inte stanna för att ta upp och läsa in sig på kartan. Sitter som en smäck!

Lägg därtill att fler och fler tar bort bakfickorna på byxorna för att kunna använda stretch över röva så har man lyckas sabba dom totalt.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips