REC - eller?

Vad tros om REC PLRN lättvikts nickelsilverrullfäste till ett lättviktsbygge? Det finns inte hos mina ordinarie fiskeaffärer, varför det i så fall blir ett ”blindköp” på internet. Nån som testat?

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
f'låt att jag svammlat bland julgranar och underhandskast.. Men jag har ingen aning om nått gällande ditt rullfäste..

(drar tebax o fortsätter med svamlet)

;)

Jag...

har ett liknande rullfäste på mitt 490, det är dock ett Landmark/C-Beard.

Det har fungerat ypperligt...däremot så har jag inte kollat på nåt REC PLRN (IRL) men det enda som jag tycker är lite synd är att avslutningen på fästet ser lite klumpig ut (tratt-liknande) samt att det inte verkar vara nån urfräsning för rullfoten (som hindrar rullen att fara "runt", som det är på CRN-fästet t.ex.)

Det var min tjugofemöring i ämnet...

/Anders B

Har...

varken bild eller namn på modellen, men det kan stämma.

Ta nu för guds (eller nån annan snubbes) skull inte mina kommentarer för allvarligt, det är bara ett par synpunkter från en som inte ens har sett fästet i verkligheten...fast det hade ju visserligen inte du heller gjort...nåväl, det var en liten disclaimer från Brook AB ;).

/Anders B

Förklaring tack!

För en oinitierad i ämnet bygga spön och rullfästen.
Hur funkar detta fäste? Vad jag ser så finns inga gängor! Eller är det bilden som ljuger? Eller är det helt sonika så att det endast finns gängor på ringarna och att dess friktion mot korken gör så att rullen sitter fast? I så fall. Fungerar det?

Nicke-nyfiken

Det...

är friktionen i viss mån....jag skulle snarare kalla det en klämfunktion...och JA det funkar alldeles ypperligt. Det behöver inte ens vara ett korkinlägg, det funkar även med träinlägg och Sliding Rings (som metall ringarna heter...)

/Anders B

Just det ja, det är INGA gängor på varken inlägg eller ringar...och som skrivet...det funkar ypperligt.
[Ändrat av brook 2002-12-10 kl 00:03]

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips