Priser på Garmin

Re: Re: Re: GPSMAP 276C?

Vistt är det rätt appparat. Jag tycker att prissättning är "skum", för vad ligger i ordet "export"? Jag ser ingen som helst anledning till att dom är ca 200 euro dyrare för inrikes handel.


niklaz; sa:
Var det rätt apparat? Om det var det så är den ca 20% billigare än i Sverige. Mina två köp och en reklamation har funkat prickfritt så jag tycker inte att den butiken är skum på något vis.

skum butik, jag var inne på den spanska sidan: http://www.aspidshop.com/store/product_info.php?cPath=3_9_75&products_id=660

Man får hoppas på att spanjorerna handlar från exportsidan.....
[Ändrat av kanotisten 2004-09-16 kl 05:33]
 
Billigast

Quest ink CS kartor köper man nu för 419 GBP ink moms på GPS Warehouse ca 6000kr.

Ique3600 ink CS kartor kostar ca 7000kr på SIBA.

Legend C ink CS kartor kostar ca 5000 på Aspidshop.

Samtliga 3 representerar olika filosofi och val beroende på behov.

För vandring i skogen, kanotturer etc och bara tillfälliga besök i bilen så är Legend C den enda som har utbytbara batterier och klart smidigast format. Men den har också minst bildskärm. Men bara usla 24 MB minne.

För mestadels bilåkning så har Ique3600 en skärm som är dubbelt så stor som de andra och dessutom röst-instruktioner. Men batteritiden är usel, batteriet är inbyggt och den är inte vattenskyddad. Minne utbyggbart med SD-kort.

Även Quest har inbyggt batteri och röstinstruktioner men skärmen är hälften så stor mot Ique. Dock är den vattenskyddad och det inbyggda batteriet håller något längre än Ique3600. 243 MB jätteminne.

Valet är inte lätt om man både vill ha lång batteritid eller utbytbara std-batt, smidigt format, stort minne, stor bildskärm och dessutom vattentät...

Vad väljer ni?
 
Jag är mycket nöjd med min Vista C förutom ett par saker. En av två nackdelar är minnet. Med 100-200MB hade den varit i stort sett perfekt. Har använt den på MC och första "fälttestet" blev på fjället i helgen. Tycker också att kompassen är lite väl fladdrig - nån liten fördröjning på kompassnålen hade varit att föredra. En kollega som köpt 60CS tycker likadant och har rapporterat till Garmin. Hoppas de tar det till sig så det kommer i nån uppgradering snart.

Kanske inget nytt men man bör nog ha GPS:en varmt om möjligt. Batteristapeln gick ner från 4 till 1 pinne under dagen. Väl inne i stugvärmen hoppade den upp till 3 pinnar igen.
[Ändrat av niklaz 2004-09-27 kl 08:11]
 
Re: Re: Bra priser på garmin...

walo; sa:
Jag fick min Garmin Legend från några släktingar som var på besök här i sommras, då kostade den $212 och man fick tillbaka $30 om man skickade in kvittot till Garmin. Så priset blev alltså 1344:- med dagens dollarkurs (den var köpt på Walmart (http://www.walmart.com/)
// Tony

av ren nyfikenhet... Varfor fick du tillbaka $30?


Tankte ge en uppdatering pa mitt inkop. Bestallde min Garmin 60C hemifran innan jag akte (ar i USA nu), fran http://www.gpsstore.com med leverans till mitt hotell. Frakt + apparat kostar totalt just under 3000 skr. tre dagars leverans. Att det ar amerikans basemap spelar ju mindre roll nar den ar sa billig tycker jag. Priset ger anda utrymme for battre kartinkop.

/Ulf
 
eTrex Vista

wisher; sa:
Hej på er,

Jag har tänkt att köpa en Garmin etrex legend. Nu såg jag att det kommit en ny version av den med färgskärm.

Vad tror ni, kan man förvänta sig ett prisfall på gråskalemodellen inom kort?

eTrex Vista finns just nu på Dustin http://www.dustin.se/DacsaPortal för 2495 + moms=3119 SEK. Kostar på Solteknik 3432 + moms= 4290 SEK

Ett tecken på eTrex Vista är på väg ut från marknaden i och med C varianten kommit ?

Per Brune
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
errbe Grymma priser hos LM Navigering 1
avslLM Lantmäteriets priser Navigering 94
PR Var köper man GPS till vettiga priser? Navigering 24
morgan.sandberg GPS priser i Sverige. Navigering 12
buster23 GPS-priser flyttat till Forum "leverantörer" Navigering 0
bertilstenfeldt LMV's priser Navigering 6
Avslutatmedlemskapx Portabla väderstationer, tester och priser Navigering 0
niking Höjda priser från Lntmäteriet Navigering 5
thureb Skillnader på känslighet i spårregistrering mellan olika aktiviteter på GPS-klocka Garmin Fenix 3? Navigering 6
thureb Få ut waypoints på kartbakgrund med Garmin Connect Navigering 12
majjen Vad har hänt på gps-fronten? Vilken är "bäst" idag? Navigering 12
tango Ersättare för Orux för Örnsätrarens kartor på androidmobil med SDkort? Navigering 34
hsp Garmin 64 st som ej fungerar på uppladdningsbara batteri Navigering 18
callewallmark Magnetisk missvisning och praktisk påverkan på orientering i skog och mark Navigering 53
Elvah Svenska och norska fjäll på samma onlinekarta? Navigering 10
errbe "Kung" på Nolängs kartor? Navigering 16
KlaraW Tips på GPS Navigering 10
pnothagen Använda Örnsätrarns kartor på PC med hjälp av QGIS Navigering 7
SofiaFia Symbol på GPS? Navigering 5
jonasbjork Kvaliteten på Garmins TOPO Sverige v5 PRO ? Navigering 8
Johan123 Tips på liten (mini) kompass önskas Navigering 12
Still Alive Långsam kompassnål på Suunto MC-2 Navigering 4
dmchris Utlandskartor på Tyvek? Navigering 3
Simme3000 Hitta koordinater från GPS på karta Navigering 3
errbe Någon "kung" här på Android/Garmin StreetPilot Navigering 3
mrhannerz GPX-fil på Gröna kartan Navigering 3
Avarage Köpte "ny" karta som inte uppdaterats på länge. Navigering 15
stenblock Stigar på terrängkartorna Navigering 9
snuffle Fästa kartor på väggen óch knappnålar Navigering 6
kso.lantmateriet.se på norska Navigering 0
Påveen Garmin dakota 20, göra rutter på datorn och lägga in på gps. Hjälp! Navigering 14
Vintervilan Bra skala på karta? (Besseggen) Navigering 7
Blyfot Spara ström på Garmin Oregon 650t? Navigering 5
vojma Kvalité på medföljande karta i Garmin Montana 650T Navigering 6
vm368879 Garmin BaseCamp - kass på sjön! Navigering 9
sofus81 Hur radera waypints på garmin gps? Navigering 12
Clashas Namn på leder? Navigering 3
torpet Flera kartor på samma minneskort? Navigering 12
Morannon Söker tips på GPS - Nordkalotten Navigering 2
Asessorsson Fler kartor på samma SDHC kort Navigering 8
johnliungman Vad ska vara upp på en karta på en skylt Navigering 29
tango Nytt på handleden.. Navigering 2
Ahlstedt GPS tracker på Grönland Navigering 4
jämthund Ändra typfil på Garmin Prime [Astro 220] Navigering 3
Brune Program för BlueChart på minneskort? Navigering 6
chrsan hur ser man karta på sd kort i Basecamp? Navigering 3
frarol Garmin 60CSx och friluftskartan på minneskort Navigering 3
M-Nilsson Tips på handhållen GPS? (geocach) Navigering 1
Blaufish Energizer Ultimate Lithium på sommartur Navigering 5
aksello Nybörjare - vilken GPS på svalbard? Navigering 13

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.