Prestationshöjande kläder?????

Såg i Intersports reklamblad (3/9) att dom sålde träningsbyxor för tjejer i prestationshöjande material.

En ny form av doping har alltså uppstått med prestationshöjande kläder.

Ser med stort intresse fram mot den kommande utvecklingen av detta material.
Mvh
Krister

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
orren86; sa:
skulle säga att alla kläder är prestationsnedsättande... bäst funkar man naken :)

Visserligen fånigt av Intersport att skriva så, men skor är väl ett bra exempel på "kläder" som på sätt och vis är prestationshöjande. Orienterare är nog extra glada att skon uppfanns :)

fjällman; sa:
orren86; sa:
skulle säga att alla kläder är prestationsnedsättande... bäst funkar man naken :)

Visserligen fånigt av Intersport att skriva så, men skor är väl ett bra exempel på "kläder" som på sätt och vis är prestationshöjande. Orienterare är nog extra glada att skon uppfanns :)

Okej, helt seriös var jag inte i mitt förra inlägg. Skor är prestationshöjande, det kan jag hålla med om. Likaså kläder som håller en varm och torr ifall det är kallt och blött, men samtidigt är det alltid kampen mot svetten i kläderna, å dom sitter inte på perfekt osv. listan kan göras lång.

Cykelbyxor bomulls-t-shirt mm

Till avdelningen prestationhöjande kläder kanske man skall räkna cykelbyxor som minskar risken för skav.

Bra strumpor som på samma sätt minskar skav kan också vara prestationshöjande.

Å andra sidan föredrar vissa hatighetsskridskoåkare att tävla utan strumpor då de på så sätt får bättre balans genom att känna insidan av skon tydligare.

Mitt favoritplagg som prestationshöjare är bomulls t-shirt som ökar avkylningen genom att hålla kvar svetten och kyla effektivare än bar överkropp per svettdroppe.

Men sportaffärerna brukar inte ta upp det argumentet i sin reklam.

Thure

Hahaha! satt och skämtade om just detta på jobbet idag:)

En kollega hade köpte ett par löpartights i "prestationshöjande funktionsmaterial" - och var jävligt nöjd kan jag tillägga. Till saken hör dessutom att han sen sprang ifrån mig i löparspåret så nog funkade det alltid;)

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips