Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan. Om du inte vill slå av annons­blockering kan du istället stödja oss genom att teckna ett Plusmedlemskap - då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!

Powerpot nån som testat?

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Frågan är vad vill din apparats ackumulator ha och vilka långkok måste du arrangera för att få den i form igen. Hur mycket bränsle kommer du att behöva?

Frågan är vad vill din apparats ackumulator ha och vilka långkok måste du arrangera för att få den i form igen. Hur mycket bränsle kommer du att behöva?

Den vill ha en så stor värmeskillnad som möjligt? Eller hur menar du?

PowerPot blir väl bara intressant om man ska vara ute riktigt länge, har behov av elektronik och har tillgång till ved.

Enda vettiga sättet och ladda grejer med är via en liten släpgenerator som man kan skicka ned i ett vattendrag eller en solpanel.

Detta kombinerat med en LiFePo4/Blyacc buffert som man laddar up och sedan tar ström ifrån och laddar upp nån enhet med eller batterier

.

Vikten på orginal kastrullen som finns på marknaden är 343g.
Med locket på och elsladd kopplad väger den 516g.

Ladd tid 60-90 min och då antagligen en tom mobil.

Hur mycket dom nya större väger har jag ingen aning om.

Enda vettiga sättet och ladda grejer med är via en liten släpgenerator som man kan skicka ned i ett vattendrag eller en solpanel.

Detta kombinerat med en LiFePo4/Blyacc buffert som man laddar up och sedan tar ström ifrån och laddar upp nån enhet med eller batterier

.

Det var det här pakets vikt jag var intresserad av.

På min tid hade vi ju grisen till KV-radion samt ett antal extra ackar att släpa på.

Den vill ha en så stor värmeskillnad som möjligt? Eller hur menar du?

PowerPot blir väl bara intressant om man ska vara ute riktigt länge, har behov av elektronik och har tillgång till ved.

Du behöver ha ett rejält + i laddström samt leverera fler Ah än vad ackumulatorn kräver. Om nu din ackumulator teoretiskt kräver 4h laddtid måhända det verkliga utfallet blir 5 h. Ingen vattenkokning bara med andra ord.

Teknik må vara roligt men det skall vara praktiskt oxså!

Seobserver.

Det är inte mina gissningar eller erfarenhet.
Tillverkaren anger vikterna och tiden på sin hemsida.

Det kan vara så att man behöver mer tid än tillverkarens angivna 60-90 min.
Det kan jag inte sia om då jag inte prövat den än.

Och som du säger så blir det inte direkt vattenkokning till maten om den ska stå i 60-90 min.

TROY...

En sån där släpgenerator verkar intressant.
Har du nån ide om hur att bygga en model mindre och som inte väger alltför mycket men ändå klarar av att ladda en mobiltelefon och tex en Go Pro ?
Jag är inte vidare teknisk vad det gäller elektronik.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips