Pedaler och skor? Hjälp?

Har just nu M-515 pedaler som jag inte alls är nöjd med. Mina skor har fel passform osv så det blir byte för min del.

Angående pedalerna så är det viktigt att de inte glappar upp och ned och att de är lätta att komma i och ur.
Har funderat på M-540 som kostar ynka 500kr. Har dock inte hört något nånstans om dessa pedaler.

Sen vill jag ha en sko för lite bredare fötter (Nortgwave är för smala). Kanske SIDI Bullet eller Pearl Izumi Vortex eller liknande.
Om Vortex'en har jag inte heller hört något men vad säger ni som kanske vet nåt? eller ska man satsa på SIDI i detta fall?

Vad mer finns att rekommendera, i både pedalform och skor?

MVH Mattias

pedaler å sånt

Pedalerna skall vara Ritchy WCS (kostar 600 cyclecomponents.com) en grym modell som är lätt och bra och aldrig glappar.

skorna gå till närmaste butik och testa, men sidi har bra kvalité.

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Re: pedaler å sånt

140062; sa:
Pedalerna skall vara Ritchy WCS (kostar 600 cyclecomponents.com) en grym modell som är lätt och bra och aldrig glappar.

skorna gå till närmaste butik och testa, men sidi har bra kvalité.

Du menar kanske V3 Comp?
Jag har fått intrycket att de liknar 515 för mycket och att de lätt gnekar osv. Brorsan har dem men jag ve t inte ifall det är så stor skillnad och så bra kvalitet på dem. Men jag har inte testat dem själv. bara lite snabbt.

Har tyvärr ingen bra butik med stort skosortiment i närheten. Här i stan har de endast Shimano, Northwave och Scott.
Men ska till Stockholm de första dagarna i April.
[Ändrat av Mathew 2004-03-09 kl 19:01]

Crank Brothers Egg Beaters! Suveränt lätta att stiga i och ur. Inget glapp. Suverän lerrensning. Trycket från pedalen är dock fördelat på en liten yta av skon, dvs det kan kännas ett tryck mot foten.

Jag har även haft Time ATAC, som är lättare att stiga i och ur än en Shimano, men inte så lätt som Crank.

/Håkan

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips