Hjälp med lätta kängor/skor

For mig har den fungerat bra. Sulan ar ganska tjock om an ganska mjuk. Sa om du provar den i butik sa kommer den nog kannas underbar. Framfor allt sa ar det taboxen manga uppskattar.
Jag vager 70kg och brukar inte ga speciellt tungt, vanligtvis inte over 13-14kg. Jag gar heller inte speciellt langt pa en dag, men det beror nog mer pa att det ar valdigt kuperat dar jag bor och ganska manga hojdmeter pa en dag. Sa den sortens terrang ar inga problem for mig. Men aterigen, det ar individuellt.

Lycka till!
Efter flertalet returer och ett dyrt felköp så åkte jag hela vägen till Karlstad och testade samt köpte ett par Altra Olympus 4. Riktigt sköna och rymliga för tårna. Lär hålla mig till Altra framöver nu.

Efter flertalet returer och ett dyrt felköp så åkte jag hela vägen till Karlstad och testade samt köpte ett par Altra Olympus 4. Riktigt sköna och rymliga för tårna. Lär hålla mig till Altra framöver nu.
Jag hoppas att de aven ar skona och bra nar du anvander dem lite mer skarpt.
Olympus har jag aldrig provat, sa du far garna beratta hur du upplever dem.

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Jag hoppas att de aven ar skona och bra nar du anvander dem lite mer skarpt.
Olympus har jag aldrig provat, sa du far garna beratta hur du upplever dem.

De är riktigt sköna. Jag vandrade i fem dagar. Kanske 12-15 km per dag och hade inga skavsår, ingen värk i fötter eller knappt trötthet i benen. Och då är jag inget fysiskt praktexemplar direkt.

De funkar bra på lätt eller medelsvår terräng. Jag testade även mer stenig och blockig terräng men då var de inte helt optimala då skon liksom viker sig när det lutar snett så jag fick ta det ganska försiktigt där Jag använder alltid stavar iofs så jag får ganska bra stabilitet i alla fall.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips