Helt rätt !
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Pajas-äventyrare på P4
- Trådstartare andyyy
- Start datum
Tycker reaktionerna här är lite överkillad. Den unge äventyraren är 21 år och året är 2015. Inte 1915. Det innebär ju för de flesta att allt utanför den digitala världens trygghet är ett spännande äventyr. Bara att läsa en del här på forumet. Även programledarens mungipor gick ju t.om att höra här.
Alla är vi äventyrare - hela livet är ju ett äventyr!
😄
Nu handlar det om jag förstått det rätt om nån som är med i radio med titeln "Äventyrare" och som verkar ämna göra karriär av sitt "äventyrande".
Självklart kan man ställa krav på en sån person som gör sig offentlig och vill tjäna pengar på sitt värv trots att han "bara" är 21 år.
Jag ser inte på en 21-åring som ett oförståndigt barn , nån sorts "lillkille" som man ska förvåntas känna ömhet inför då han tar plats i offentligheten
Lästips
ANNONS
Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro
Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...
Den unge äventyraren vet uppenbart hur man skapar PR. PR skapar möjligheter.
Så vi omyndigförklarar 21-åringar nu alltså. Intressant.
det var det väl ingen som gjorde. men en 21-årin har av naturliga skäl mindre erfarenhet än tex en 42-åring, ganska exakt hälften så mycket
christian
Ja det är väl egentligen inte så dumt att säga "Alla är äventyrare" på samma sätt som Rheborg och Schyffert myntat "Alla är fotografer" även om jag kan tycka det är lite löjligt om man springer omkring och kallar sig fotograf eller äventyrare om det inte är ens yrke.
Jag tycker problemet här är att intervjun rent ut sagt var pissdålig. Vad hade killen gjort i Nya Zeeland egentligen. Han säger i princip att han gått hela Te Araroa och det är ingen liten sak. Å andra sidan lät det som om han dök upp på Nordön redan efter någon vecka och det funkar ju icke. Och hur mycket hade han cyklat/äventyrat i USA. Var det också en vecka som han stod ut på ön eller hade han korsat hela kontinenten?
Sen är ju informationen om Everest Base Camp Trek direkt felaktig som redan nämnts. Jag kommer inte ihåg siffrorna nu men det är väl 10.000-tals som går den leden varje år så är det några som är vana med vita människor så är det just där. Visst finns det enkla lodger och badrum av mindre trevlig karaktär men i Namche finns det fantastiskt boende om än enkelt. Det hade väl blivit ett nog så trevligt inslag om han berättat att han gick en guidad tur med grupp vilket är det minst äventyrliga man kan göra i området. Men är man där för första gången så visst det kan vara en rejäl upplevelse med vyerna, kulturen och den tunna luften.
Det var nog inte journalistens område kan man väl misstänka för då hade han antagligen ställt bättre frågor.
Jag tycker problemet här är att intervjun rent ut sagt var pissdålig. Vad hade killen gjort i Nya Zeeland egentligen. Han säger i princip att han gått hela Te Araroa och det är ingen liten sak. Å andra sidan lät det som om han dök upp på Nordön redan efter någon vecka och det funkar ju icke. Och hur mycket hade han cyklat/äventyrat i USA. Var det också en vecka som han stod ut på ön eller hade han korsat hela kontinenten?
Sen är ju informationen om Everest Base Camp Trek direkt felaktig som redan nämnts. Jag kommer inte ihåg siffrorna nu men det är väl 10.000-tals som går den leden varje år så är det några som är vana med vita människor så är det just där. Visst finns det enkla lodger och badrum av mindre trevlig karaktär men i Namche finns det fantastiskt boende om än enkelt. Det hade väl blivit ett nog så trevligt inslag om han berättat att han gick en guidad tur med grupp vilket är det minst äventyrliga man kan göra i området. Men är man där för första gången så visst det kan vara en rejäl upplevelse med vyerna, kulturen och den tunna luften.
Det var nog inte journalistens område kan man väl misstänka för då hade han antagligen ställt bättre frågor.
Önskemål; Corax & E9 i en Janne Josefsson roll. Intervjuoffer: Pompe, Sträng, & JEN.
Jag tror att Magnus_H skulle passa väldigt bra i Janne Josefsson rollen också.
Ja det är väl egentligen inte så dumt att säga "Alla är äventyrare" på samma sätt som Rheborg och Schyffert myntat "Alla är fotografer" även om jag kan tycka det är lite löjligt om man springer omkring och kallar sig fotograf eller äventyrare om det inte är ens yrke.
Reagerade också på biten om Te araroa , hade själv planer på att gå turen och den tar mellan 4-6 månader att gå men många många fuskar under vandringens gång och liftar stora bitar vilket jag antar att han kan ha gjort , tyckte mig inte höra hur lång tid det tog att gå leden för honom.
Kritik i all ära åt reportaget men jag tycker ändå att det är bra att lyfta fram sådant här så att många fler finner intresset.
Liknande trådar
- Svar
- 16
- Visningar
- 4 K
- Svar
- 21
- Visningar
- 164 K
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar