Packraft på TV i kväll!

Missa inte Expedition Alaska ikväll kl 20,10 på Discovery World.
Packrafting i vilda forsar och bland kalvande glaciärer.
Samt en hel del annat naturligtvis.

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Ska försöka smita ifrån hatthyllemonteringen i hallen av den nya hatthyllan, där ingen lägger hattar...spännande ska de bli, tack för tipset peter1969, mvh peter1959;)

Frugan är så nöjd o glad idag, så hon kanske kan se mellan fingrarna om jag säger att du peter1969 sade åt mig att se TV programmet...:)

Nu känner jag mig som världens bov. Det var ju fel program ju! I den del som visades var det inte den minsta gnutta packraft, det var tydligen en annan del som jag såg tidigare. Det var i del 1 som dom åkte packraft, nu i del 2 var det inget sånt.

Däremot var det intressant att se när dom paddlade kajak bland knölvalarna som steg upp för att äta sill. Riktigt nära var det att kajakerna och dom 2 som satt i blivit knölvalsmos.....

Jag får väl kompensera med att göra en dokumentär om mig själv när jag lägger mig i min hängmattekokong.....

Sambon har lovat att ställa upp som filmare bara hon får säga att jag inte är riktigt frisk och att jag haft min 40-årskris alltför länge nu......

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips