• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

På gång i Göteborgsområdet

Tänkte lägga upp en tråd där vi kan skriva vad som är på gång i Göteborgsområdet. Det kan vara allt från aktiviteter som paddling, surfing, klättring till att bara gå ut på puben och ha det skoj tillsammans. Det är säkert många nyinflyttade och andra som kanske bara vill träffa lite nytt folk som vill hänga med på olika aktiviteter.

Någon som har nåt skoj på gång till helgen eller bara känner för att träffas inne i stan?
 
Jag är på. Inte nyinflyttad, men med kompisar som helst sitter still.

Hoppar puben, men utomhusaktiviteter låter intressant, särskilt om man får röra lite på sig.
 
Gick du vättlefjällsvandringen? Jag gick och jag tyckte det var riktigt trevligt.

Jag skulle tycke det vore kul att träffa folk i min ålder som tycker om att vandra. =)

Tyvärr.
Jag vaknade med en kanonhuvudvärk så jag hoppade över den helt och hållet.
Vila lite och åkte till Tjöloholms slott och gick en sväng istället.

Funderar att vid fint väder nästa vecka gå runt i vättlefjäll istället.

Hur lång tid tog det?
 
Patriksg: Med tanke på din bild, är du intresserad av lite mer extrema vandringar också? Typ nattorientering, överlevnad eller långa sträckor.
 
Lördag 9/5 kl 18. Samling vid parkeringsplatsen, Delsjöns badplats. Kom och träffa andra friluftsintresserade. Tråd startad på forumet "paddelkompis" så framför allt paddelintresserade, men vem som helst får hänga på som tycker det låter trevligt. Vi tänkte att det skulle bli en trevlig grillkväll helt enkelt där folk kan träffas och knyta kontakter. Kanske planera framtida paddlingar el dyl. Hoppas på fint väder och en skön vårkväll ute i naturen!
 
Patriksg: Med tanke på din bild, är du intresserad av lite mer extrema vandringar också? Typ nattorientering, överlevnad eller långa sträckor.

Är ganska så ny på friluftsfronten om man kan säga så, ska på mina första 2 fjällvandringar till sommaren nu.
Jag tror att överlevnad och längre vandringar med övernattning faller mig i smak ganska bra. Dock är mina överlevnads erfarenheter väldigt begränsade då jag körde lastbil i lumpen :(

Jag fyller 23 i år.

Finns det ingen klubb eller liknande man kan gå med i?
 
Är ganska så ny på friluftsfronten om man kan säga så, ska på mina första 2 fjällvandringar till sommaren nu.
Jag tror att överlevnad och längre vandringar med övernattning faller mig i smak ganska bra. Dock är mina överlevnads erfarenheter väldigt begränsade då jag körde lastbil i lumpen :(

Jag fyller 23 i år.

Finns det ingen klubb eller liknande man kan gå med i?

Haha, vad lustigt! Jag kollade din profil för ett tag sen och dömde dig direkt som survivaliststridis som handlade på terräng. Vad fel man (speciellt undertecknad) kan ha!

Jag är gärna med på lite längre vandringar om det finns ett syfte och om det är utanför större leder. Vättlefjäll, alefjäll och upp mot Risveden är bra områden.
 
Haha, vad lustigt! Jag kollade din profil för ett tag sen och dömde dig direkt som survivaliststridis som handlade på terräng. Vad fel man (speciellt undertecknad) kan ha!

Jag är gärna med på lite längre vandringar om det finns ett syfte och om det är utanför större leder. Vättlefjäll, alefjäll och upp mot Risveden är bra områden.

Hahaha! Så kan det gå :p Ser kanske hårdare ut på bilden än vad jag är i verkligheten. Får ta och byta profilbild.

kristi himmelsfärds dag kommer ju snart så det blir ju en go lång helg. Ingen träff på gång då?

Ska kolla in länken jag fick också =) Tackar
 
Göteborgsregionen

Hej!

Är sugen på att upptäcka naturområden i och runt göteborg. Gärna dagsturer till att börja med.
Är det någon som arrangerar dagsturer ?? Vandringar. skulle gärna hänga på.


/Stefan
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
LonelyWolf Aktiviteter på gång i Götaland Träffar 155
medsolskenskeniblick Friluftskompisar sökes, nåt på gång den 18/3? Träffar 3
Magla Toppturs kollega sökes GBG sattsar på Høgrutajotunheimen Träffar 1
turbo100 Ny på friluftsliv :) Träffar 0
Avslutat medlemskap150409 Ekologiskt liv på landet någon? Träffar 4
D300 Söndag på Bergslagsleden Träffar 0
hamrin Fjällvandring med fokus på fågelskådning&foto Träffar 0
Nya vänner på gotland? Träffar 1
såg Nån som vill hänga på en tur nästa år. Träffar 7
mattias.rodehuser En ensam vandrare söker sällskap på tur Träffar 0
Kosmopolit finns det några äldre människor på denna sidan? Träffar 2
bohem Softa med mig på Västkusten. Träffar 4
Stiffmeistern Kille (gubbe) på 45 med son på 3 1/2 söker någon att utöva friluftsliv med. Träffar 0
Christian1 Sugen på cykelsemester v.34 och/eller 35? Träffar 0
svejan Tjejen på Addnatures nyöppning 2011-05-13 [Efterlysning] Träffar 20
idrottaren Tiokamp på Gotland Träffar 1
MarieC Alby Gård- Tyresta Gård på söndag 10/4 i sol! Träffar 1
lleberg Sugen på en toppen vintertur? Träffar 12
såg någon vill hänga med på en vintertur Träffar 0
emil. Fjällvandringsvänner för tur på ca 3 veckor i början av september bl.a. genom Sarek Träffar 9
Dr.Jones Någon Malmöhund som vill med på skogtur 09-03-16? Träffar 0
rimn Häng med på rask promenad i Skatås lördag 14 mars Träffar 0
rimn Åttan eller tian i Skatås på lördag 28 februari Träffar 0
avslut1008 Sällskap på skidtur i vår och vandring i sommar Träffar 1
aik_putte Salto och Abisko i mitten på augusti Träffar 0
Jennisan_82 Singlar på Västkusten Träffar 7
Henke foppa Undran om tonåringar på utsidan Träffar 14
Anna_G Sörmlandsleden på lördag! (31/3) Träffar 10
karin Vildmark Förslag på Praktikplats Träffar 1
lizzybizzy28 Hitta på nåt tillsammans! Träffar 2
sachsaren Vi träffas i München, lördag kl. 5 på eftermiddagen. Träffar 38
liquidmonkey Götland på cykel Träffar 0
mackan_85 7 grabbar på roadtripp i Augusti! Träffar 6
tovalova Vinter på Makalu Träffar 0
avslutad121105 Söker någon att som vill ut på äventyr Träffar 6
rockocean Återträff för fjällisar på Malungs Folkhögskola Träffar 1
andersni träningspolers (gjärna på cykel) i e-tuna sökes Träffar 0
ulol Friluftsintresserad familj på västkusten sökes Träffar 0
skogsvakt Aktivitetsvänner Göteborgsområdet Träffar 33
jakos Vandring Göteborgsområdet Träffar 19

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.