• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

På gång i Göteborgsområdet

Tänkte lägga upp en tråd där vi kan skriva vad som är på gång i Göteborgsområdet. Det kan vara allt från aktiviteter som paddling, surfing, klättring till att bara gå ut på puben och ha det skoj tillsammans. Det är säkert många nyinflyttade och andra som kanske bara vill träffa lite nytt folk som vill hänga med på olika aktiviteter.

Någon som har nåt skoj på gång till helgen eller bara känner för att träffas inne i stan?
 
Jag är på. Inte nyinflyttad, men med kompisar som helst sitter still.

Hoppar puben, men utomhusaktiviteter låter intressant, särskilt om man får röra lite på sig.
 
Månadens produkt: Ergo Grip Enduro från Hestra
Rätt handskar kan göra stor skillnad under cyklingen. Ta chansen att tävla om lätta och bekväma Ergo Grip Enduro D3O från Hestra.
Gick du vättlefjällsvandringen? Jag gick och jag tyckte det var riktigt trevligt.

Jag skulle tycke det vore kul att träffa folk i min ålder som tycker om att vandra. =)

Tyvärr.
Jag vaknade med en kanonhuvudvärk så jag hoppade över den helt och hållet.
Vila lite och åkte till Tjöloholms slott och gick en sväng istället.

Funderar att vid fint väder nästa vecka gå runt i vättlefjäll istället.

Hur lång tid tog det?
 
Patriksg: Med tanke på din bild, är du intresserad av lite mer extrema vandringar också? Typ nattorientering, överlevnad eller långa sträckor.
 

Aktuellt

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”
I nya boken Vandra i södra Småland guidar Niklas Kämpargård till 48 turer genom skogar, sjölandskap, myrar och kulturbygder.

Upprop för friluftslivet inför valet

Upprop för friluftslivet inför valet
Tycker du att friluftsliv, natur och allemansrätt är viktiga frågor inom politiken? Skriv under Svenskt Friluftslivs upprop!

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”
Utsidans redaktör Gabriel Arthur besöker Sveriges största friluftsfestival – och får med sig viktiga insikter hem.

Paddling i Muminfamiljens farvatten

Paddling i Muminfamiljens farvatten
Pellinge övärld och ön Klovharun inspirerade Tove Jansson. Förra sommaren paddlade Henrik Witt äntligen dit i kajak.
Lördag 9/5 kl 18. Samling vid parkeringsplatsen, Delsjöns badplats. Kom och träffa andra friluftsintresserade. Tråd startad på forumet "paddelkompis" så framför allt paddelintresserade, men vem som helst får hänga på som tycker det låter trevligt. Vi tänkte att det skulle bli en trevlig grillkväll helt enkelt där folk kan träffas och knyta kontakter. Kanske planera framtida paddlingar el dyl. Hoppas på fint väder och en skön vårkväll ute i naturen!
 
Patriksg: Med tanke på din bild, är du intresserad av lite mer extrema vandringar också? Typ nattorientering, överlevnad eller långa sträckor.

Är ganska så ny på friluftsfronten om man kan säga så, ska på mina första 2 fjällvandringar till sommaren nu.
Jag tror att överlevnad och längre vandringar med övernattning faller mig i smak ganska bra. Dock är mina överlevnads erfarenheter väldigt begränsade då jag körde lastbil i lumpen :(

Jag fyller 23 i år.

Finns det ingen klubb eller liknande man kan gå med i?
 

gro

Avslutat
Är ganska så ny på friluftsfronten om man kan säga så, ska på mina första 2 fjällvandringar till sommaren nu.
Jag tror att överlevnad och längre vandringar med övernattning faller mig i smak ganska bra. Dock är mina överlevnads erfarenheter väldigt begränsade då jag körde lastbil i lumpen :(

Jag fyller 23 i år.

Finns det ingen klubb eller liknande man kan gå med i?

Haha, vad lustigt! Jag kollade din profil för ett tag sen och dömde dig direkt som survivaliststridis som handlade på terräng. Vad fel man (speciellt undertecknad) kan ha!

Jag är gärna med på lite längre vandringar om det finns ett syfte och om det är utanför större leder. Vättlefjäll, alefjäll och upp mot Risveden är bra områden.
 
Haha, vad lustigt! Jag kollade din profil för ett tag sen och dömde dig direkt som survivaliststridis som handlade på terräng. Vad fel man (speciellt undertecknad) kan ha!

Jag är gärna med på lite längre vandringar om det finns ett syfte och om det är utanför större leder. Vättlefjäll, alefjäll och upp mot Risveden är bra områden.

Hahaha! Så kan det gå :p Ser kanske hårdare ut på bilden än vad jag är i verkligheten. Får ta och byta profilbild.

kristi himmelsfärds dag kommer ju snart så det blir ju en go lång helg. Ingen träff på gång då?

Ska kolla in länken jag fick också =) Tackar
 
Göteborgsregionen

Hej!

Är sugen på att upptäcka naturområden i och runt göteborg. Gärna dagsturer till att börja med.
Är det någon som arrangerar dagsturer ?? Vandringar. skulle gärna hänga på.


/Stefan
 

Lästips

Upptäck

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.