• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

På gång i Göteborgsområdet

Jag kan lite då och då. Men jag vill som sagt helst slippa större leder och helst övernattning.
 
Det var skralt med intresse för Kinnekulle i helgen. Jag drar iväg ändå och ska se till att ta ett gäng fina bilder som jag kan lägga upp här. :)

Helgen 13-14 juni är jag upptagen fram till 14-tiden på lördagen, sedan fri. Kanske en dagstur på söndagen? Vandring, cykling, paddling?

/Nadia
 
Låter intressant. jag är sugen på att gå bohusleden genom svartedalen igen.
gärna med övernattning. 13-14 juni ser jag ut att vara ledig. Är iofs väldigt flexibel i sommar så andra tidpunkter lär och fungera för mig.
 
Förslag på aktivitet 13-14 juni.
Vandring längs bohusleden mellan bohus och jonsered. (27)km. mitt förslag är att man börjar i bohus på lördag eftermiddagen. Övernattning sker i vindskyddet vid gäddevattnet. Sedan fortsätter man ner till Jonsered på söndagen och tar tåget hem. En vandring i lugnare tempo.
/Hans
 
Jag tycker att det låter som en bra plan att vandra mellan Bohus och Jonsered. Och vill man inte övernatta så kan man ju ansluta i Angered någonstans. Jag är på!

Kinnekulle var riktigt fint, om man bortser från kalhyggena kring Högkullen. Jag hade väntat mig värre stigningar, men det var ganska lugnt och ibland t.o.m. väldigt platt. Helt klart en fin tur som rekommenderas om man inte varit där.
 
Jag tycker att det låter som en bra plan att vandra mellan Bohus och Jonsered. Och vill man inte övernatta så kan man ju ansluta i Angered någonstans. Jag är på!

Kinnekulle var riktigt fint, om man bortser från kalhyggena kring Högkullen. Jag hade väntat mig värre stigningar, men det var ganska lugnt och ibland t.o.m. väldigt platt. Helt klart en fin tur som rekommenderas om man inte varit där.

Blev det några bilder från Kinnekulle? Skulle vara kul att se hur det såg ut =)
 
Trevliga bilder. Ser ut att vara ett fint område.

Vart parkerar man lättast?

Ja, det var faktiskt riktigt fint! :) Jag parkerade vid Råbäcks hamn, vilket var bra men lite trixigt att ta sig dit. Annars kan man nog parkera lite varstans utefter leden. Jag passerade bra parkeringsplatser vid Munkängarna (Råbäcks station), Hällekis säteri, Hällekis camping/hamn, Kinnekullegården vid Högkullen och på vägen mellan Martorpsfallet och Frälsehagen. Man bör också i söder kunna parkera någonstans vid Blomberg och vid Lasses grotta. Var man väljer att parkera måste bero på hur långt och vilken väg man vill gå och var/hur man vill övernatta (om man inte gör en dagstur bara).
 
Det var ju synd att jag inte sett denna tråden innan, då hade jag definitivt hängt med till kinnekulle och testat min nya rygga (som bara väntar på att komma ut på en provtur) :(

Om någon får en tokide att ge sig ut och traska nu till helgen hänger jag gärna på.
Bor ioförsig några mil norr om Götet men borde inte vara något problem, jag är hygglit mobil :)

Joakim
 
Bohusleden Bohus-Jonsered, 13-14 juni

Nu har vi en plan för vandring utefter Bohusleden den 13-14 juni. Vi tar buss Grön Express (mot Ytterby) från Brunnsparken till Eriksdal kl 14.39 på lördagen. Sedan följer vi Bohusleden genom Bohus och siktar på övernattning i vindskydd vid Gäddevattnet i Vättlefjäll (ca 6-7 km?). På söndagen vandrar vi vidare i lugnt tempo söderut och avslutar i Jonsered där vi kan ta pendeltåget in till stan igen. Totalt går vi ca 25 km.

Vill man inte övernatta så går det bra att ansluta under söndagen, någonstans i Angered.

Info om Bohusleden: www.bohusleden.se

Hoppas att vi kan bli ett gäng glada vandrare. :) Meddela gärna här i tråden om ni planerar att följa med.

/Nadia
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
LonelyWolf Aktiviteter på gång i Götaland Träffar 155
medsolskenskeniblick Friluftskompisar sökes, nåt på gång den 18/3? Träffar 3
Magla Toppturs kollega sökes GBG sattsar på Høgrutajotunheimen Träffar 1
turbo100 Ny på friluftsliv :) Träffar 0
Avslutat medlemskap150409 Ekologiskt liv på landet någon? Träffar 4
D300 Söndag på Bergslagsleden Träffar 0
hamrin Fjällvandring med fokus på fågelskådning&foto Träffar 0
Nya vänner på gotland? Träffar 1
såg Nån som vill hänga på en tur nästa år. Träffar 7
mattias.rodehuser En ensam vandrare söker sällskap på tur Träffar 0
Kosmopolit finns det några äldre människor på denna sidan? Träffar 2
bohem Softa med mig på Västkusten. Träffar 4
Stiffmeistern Kille (gubbe) på 45 med son på 3 1/2 söker någon att utöva friluftsliv med. Träffar 0
Christian1 Sugen på cykelsemester v.34 och/eller 35? Träffar 0
svejan Tjejen på Addnatures nyöppning 2011-05-13 [Efterlysning] Träffar 20
idrottaren Tiokamp på Gotland Träffar 1
MarieC Alby Gård- Tyresta Gård på söndag 10/4 i sol! Träffar 1
lleberg Sugen på en toppen vintertur? Träffar 12
såg någon vill hänga med på en vintertur Träffar 0
emil. Fjällvandringsvänner för tur på ca 3 veckor i början av september bl.a. genom Sarek Träffar 9
Dr.Jones Någon Malmöhund som vill med på skogtur 09-03-16? Träffar 0
rimn Häng med på rask promenad i Skatås lördag 14 mars Träffar 0
rimn Åttan eller tian i Skatås på lördag 28 februari Träffar 0
avslut1008 Sällskap på skidtur i vår och vandring i sommar Träffar 1
aik_putte Salto och Abisko i mitten på augusti Träffar 0
Jennisan_82 Singlar på Västkusten Träffar 7
Henke foppa Undran om tonåringar på utsidan Träffar 14
Anna_G Sörmlandsleden på lördag! (31/3) Träffar 10
karin Vildmark Förslag på Praktikplats Träffar 1
lizzybizzy28 Hitta på nåt tillsammans! Träffar 2
sachsaren Vi träffas i München, lördag kl. 5 på eftermiddagen. Träffar 38
liquidmonkey Götland på cykel Träffar 0
mackan_85 7 grabbar på roadtripp i Augusti! Träffar 6
tovalova Vinter på Makalu Träffar 0
avslutad121105 Söker någon att som vill ut på äventyr Träffar 6
rockocean Återträff för fjällisar på Malungs Folkhögskola Träffar 1
andersni träningspolers (gjärna på cykel) i e-tuna sökes Träffar 0
ulol Friluftsintresserad familj på västkusten sökes Träffar 0
skogsvakt Aktivitetsvänner Göteborgsområdet Träffar 33
jakos Vandring Göteborgsområdet Träffar 19

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.