På ett hjul genom Sverige

Hej alla glada cyklister

Jag skulle berätta för er att nu nästa vecka börjar min cykelresa från Sverige nordligaste punkt "Treriksröset" till Sveriges sydligaste punkt "Smygehuk". Denna cykel jag har har varken 2 eller 3 hjul. Det är en enhjuling!:) Om jag lyckas så kommer jag bli den första som någonsin har cyklat den sträcka på en enhjuling.

Jag har en hemsida www.kingoftheroad.se .På den sida kan ni följa min resa och se filmer från de olika platser jag har varit på. Det är inte så mycket på sidan än men de kommer under sommaren.

Om ni vill bidra med en sovplats eller bara träffa mig under resans gång så är ni välkomna att höra av er. Det skulle vara jättekul i så fall.

Med vänliga hälsningar Jesper Lissmark Hult :)

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Lycka till !

Men först blir du nog inte, Roland Fors har redan cyklat den sträckan på enhjuling om jag kommer ihåg rätt.

Tjo alla!

Skulle bara säga att jag bodde hos folk längs vägen. Ibland bodde jag också på vandrar hem å så. Så de var skoj. 53 dagar tog det att cykla 2500 km.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips