Försöker även i detta forumet, att få kontakt!!!!

Hej Alla utsidesmedlemmar och övriga! Ursäkta att detta inlägg som jag haft några dagar under multisport nu också kommer på cyklingsforum, troligen är det väl så att många av Er läser alla forum men kanske kan jag nå någon som bara tittar i cykelforum, men jag ber om ursäkt att jag är lite tjatig, men som smålänning är man ju lite envis, ska sägas.

Förra sommaren tvingades jag tyvärr bryta mitt försök att enhjulscykla de ca 200 milen mellan Haparanda - Ystad på ett hjul. Men jag är besatt, denna sträcka ska besegras på ett hjul, den tredje gången gillt (har tidigare cyklat sträckan 2 ggr på 7 resp 8 dagar men då med campingutrustning, samt andra gången som en del i ett ultratriathlon från Treriksröset - Smygehuk).

Nu har jag införskaffat en 36-tumsenhjuling, se gärna min hemsida http://www.ant-sut.nu så därför ska jag kunna köra fortare och i och med detta bättre klara min rygg och mitt gamla diskbråck. Har nu hunnit bli 57 år (nästan) så man får ju räkna med en del krämpor. Började enhjulscykla för 4 år sedan som en rehbailitering efter att ha gått in i väggen! Redan då jag fick enhjulingen satte jag upp mål, Ringsjön runt 6,5 mil, Vättern runt och Haparanda - Ystad. De två förstnämnda har jag klarat så nu återstår bara det sista riktigt tuffa målet. Att enhjulscykla på E4:an uppe i norr är nog det tuffaste man kan göra, mitträcken, smalt, bilarna svischar förbi i jämn ström och att dag efter dag enhjulscykla sig fram 8 - 10 mil.

Men målet och ribban är satta, så här finns ingen återvändo. Jag har alltid gjort mina utmaningar bl a, sprungit 70 mil på 8 dagar, utförst Sveriges längsta tritahlon Treriksröset - Smygehuk, cyklat 349 varv runt Riksdagshuset, klättrat upp i flaggstänger, sprungit halvmara i våtdräkt samt Broloppet baklänges, i drogpreventivt syfte. Men denna gången kommer jag att enhjulscykla med dubbelt syfte "För Sverige i VM" samt givetvis sprida drogpreventionsbudskap så mycket jag kan under resans gång.

Tyvärr kostar allt pengar och alla utmaningar, samt ideell verksamhet mot droger mm har kostat mig massor, så därför undrar jag om det är någon som läser detta som vill gå in på min hemsida http://www.ant-sut.nu och titta samt ev höra av sig. Allt är välkommet, smått som stort. Jag räknar med att mitt uppdrag går på ca 25 - 30 tkr med utrustning, logi, mat, resa upp till Haparanda mm.

Så ursäkta detta inlägg här men försöka duger! Tack fr att Du/Ni orkade läsa.
Med vänliga hälsningar och ha ett bra cykelliv och lycka till med alla små som stora utmaningar på ett eller två eller flera hjul (inlines t ex)!!
Roland Fors
 
Utmanaren; sa:
Redan då jag fick enhjulingen satte jag upp mål, Ringsjön runt 6,5 mil, Vättern runt och Haparanda - Ystad. De två förstnämnda har jag klarat så nu återstår bara det sista riktigt tuffa målet. Att enhjulscykla på E4:an uppe i norr är nog det tuffaste man kan göra, mitträcken, smalt, bilarna svischar förbi i jämn ström och att dag efter dag enhjulscykla sig fram 8 - 10 mil.
 
detta var inget skämtinlägg (skrattar)

Ja herregud, så man kan få till det, var och en blir ju salig på sin tro och vem vår idrottsminister är behöver vi väl inte ens diskutera, honom känner vi väl till efter alla skriverier.

Jag tackar för alla trevliga synpunkter, och visst kan jag hålla med om att ett normalt alkoholintag är betydligt säkrare än att enhjulscykla sig fram genom Sverige. Nu är det dock så att mina alkoholintag blev alldeles för stora i tidiga år, så för att få lite "kickar" får man ju ta till andra "farligheter".

Frågan det gällde, om nu inte alla förstod gällde om någon av Er som läser forumen, kanske kände någon företagare, jobbar på ett företag där man kan tänka sig att sponsra en halvgalen lärare, 57-åring ung man, utmanare i det mesta samt enhjulingscylist.

Förresten så ska jag också i sommar försöka att enhjulscykla mig runt Vättern under 24 timmar men då ska jag ha följebil och reservcykel samt bli servad hela vägen. Från Haparanda kör jag dock solo även denna gång. Men nog om det, det här var bara ett försök av många att slippa ta alla kostnader ur egen plånbok. Ett tokigt sätt måhända och som jag så gärna bjuder läsarna att skämta om (det är inga problem, är van men vad vore världen utan lite halvgalna idealister? (skrattar)!
 
Att vara 57 snart ful och gubbe är inte ett + precis (skrattar)

Ja. många äro de som läst mitt inlägg om sponsring men få äro de som svarat. Jag har dock full förståelse för detta för jag är inte en vacker 25 - 30 årig kvinna, ej heller toppidrottsman utan bara en ful gammal gubbe på snart 57 år. Jag har dock fått gehör över min önskan om sponsring av ett nykterhetsförbund, vilket glädjer mig oerhört.Kanske var det en ingivelse från ovan. för min bror som kom hem från Asien strax före förra helgen, efter en hel del festande fortsatte sitt festande, då han kom hem och plötsligt somnade han stilla och lugnt in sittande vid köksbordet. Hans hjärta orkade inte mera. Många är de vänner jag haft, som avlidit på detta sätt, de yngsta bara knappt fyllda 30 år, så alkoholen skördar sina offer och den gör det utan urskiljning, jag menar fattig, rik, lycklig eller olycklig. Vem minns väl inte nu i höst, den stackars 17-årige pojken med hela livet framför sig som blev så berusad på en krog i Stockholm att han trillade i vattnet och druknade. Ett liv till spillo, en familj som sörjer och kommer att göra så resten av sina liv.

Mitt syfte med min enhjulstur har nu mer än någonsin blivit att få alla oss vuxna, föräldrar att kärleksfullt säga nej till våra älskade barn och tonåringar vad gäller alkohol till de fyllt 18 år och har mognat som människor. Få dem att förstå att det är av kärlek och för deras hälsa vi säger nej. Som alltför ung kan man inte hantera alkoholen och i många fall kan man det inte som vuxen heller, ska tilläggas.

I andra hand kör jag för minnet av min bror. Vi var som ler o långhalm till jag för drygt 20 år, slängde mina 40 cig/dag och försökte leva ett liv utan alkohol och med friluftsliv och motion det som jag alltid älskat. Sedan kom ju det här med drogprevention in i bilden eftersom jag kände ett ansvar som vuxen och lärare och då kom samtidigt spektakulära fysiska utmaningar att bli en del i mitt arbete för att få barn och ungdomar attt säga nej till narkotika och tobak samt senarelägga en ev alkoholdebut. Jag ville ju få ut mina budskap genom media. Men visst ska jag också köra för vårt kära fotbollslandslag och deras finalplats, det är klart.

Nu är det mindre än 6 månader till jag drar igång min färd den 22 maj (min absolut svåraste färd någonsin och klarar jag den så är det en bragd, kanske inte värd bragdguldet men ändå. Denna gång startar jag från Ystad mot Haparanda för att få lite omväxling och möjligen ett större mediauppbåd vid starten förhoppningsvis.

Min sida http://www.ant-sut.nu samt http://www.ant-sut.nu/aktuellt2006.html
visar mitt projekt, ett projekt som inte alls är klart med resrutt, dagsetapper, övernattningar och ev åtgärder tillsammans med min huvudsponsor "Blåbandet" som jag verkligen tackar för att de tror på mig.

Den avlidne prästen och stora medmänniskan Ingemar Simonsson sa alltid: det är en mänsklig rättighet att få misslyckas! men säger jag då, i detta försök och mina ca 200 mil på ett hjul ska jag inte ens tänka tanken att misslyckas utan bara att lyckas. Ja, det var några ord så här på kvällskvisten, efter en veckas sorg av en älskad broder. Må väl och som jag brukar skriva/säga; Gör det Ni vill NU och inte sedan för vem säger att vi alltid har ett sedan?
Må väl alla motionärer, utmanare och livsglada och som sagt gör slag i Era drömmar, slå Er ihop och få minnen för livet!
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
RDu Ska du välja cykel? Detta är vad jag valde.. Långcykling 21
fri nyström Räknas detta som...... Långcykling 6
Fri-skis Fixar jag detta??? Långcykling 2

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.