Här kommer ett säkert svar
Du kan åka tåg till Kiruna, eller flyga dit, sedan tar du bussen till Karesuando och där får du byta till finsk buss på andra sidan älven, den går till Kilpisjärvi. Frän Kilpisjärvi är det sedan 11 km vandringsled till Treriksröset, ingen bra cykelväg alls, fjällvandringsled genom nationalparken Malla på finska sidan. Et alternativ är att åka med båten som går dagligen efter midsommar över sjön Kilpisjärvi, då har du sedan bara ett par km kvar till Treriksröset.
Jag har varit där då jag sprang från Treriksröset till Hapranda och sedan cyklade därifrån till Ystad. Det var i början på juni. Det var då snö i leden så att på vissa ställen syntes inte snöledspinnarna som inte var så höga, en fruktansvärd dimma gjorde att jag fick sicksacka mig fram då och då för att hitta leden, då var man inte stor ska jga säga men fram kom jag och sedan satte jag igång med det hittills längst triathlonet i Sverige, ner till Smygehuk. Men som sagt att cykla på de steniga stigarna är inte bra, ni får leda cyklarna om ni ska ha dem med och det ska ni väl för annars har man ju inte cyklat från Treriksröset till Smygehuk, Lycka till och är det något annat ni undrar över så hör av er, jag vet det mesta om norrland och vägar, har blivit några cykelturer, joggingturer och nu från o med den 22 maj, enhjulscyklar jag (försöker i alla fall) mig ner till Ystad. men än en gång lycka till, det är livet med dessa utmaningar och ta sig fram med enbart kropsstyrka.