På ett hjul genom Sverige

Hej alla glada cyklister

Jag skulle berätta för er att nu nästa vecka börjar min cykelresa från Sverige nordligaste punkt "Treriksröset" till Sveriges sydligaste punkt "Smygehuk". Denna cykel jag har har varken 2 eller 3 hjul. Det är en enhjuling!:) Om jag lyckas så kommer jag bli den första som någonsin har cyklat den sträcka på en enhjuling.

Jag har en hemsida www.kingoftheroad.se .På den sida kan ni följa min resa och se filmer från de olika platser jag har varit på. Det är inte så mycket på sidan än men de kommer under sommaren.

Om ni vill bidra med en sovplats eller bara träffa mig under resans gång så är ni välkomna att höra av er. Det skulle vara jättekul i så fall.

Med vänliga hälsningar Jesper Lissmark Hult :)

Lycka till !

Men först blir du nog inte, Roland Fors har redan cyklat den sträckan på enhjuling om jag kommer ihåg rätt.

Aktuellt

Månadens fråga: Hösten är här – vad lockar mest?

Är hösten en tid för svampplockning runt knuten – eller lockar äventyren? Vi tar pulsen på Friluftssverige hösten 2025.

Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig

Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.

”I nivå med luften vid flerfiliga motorvägar”

Ny forskning visar att klätterskornas skosulor släpper ut riskfyllda kemikalier i luften när de nöts. Nu växer trycket på branschen att agera.

På två hjul genom Karelen: Grusvägar, bastur och möten för livet

Två irländska cyklister reser till finska Karelen för att utforska områdets “grå guld” – alla övergivna, slingrande grusvägar.
Tjo alla!

Skulle bara säga att jag bodde hos folk längs vägen. Ibland bodde jag också på vandrar hem å så. Så de var skoj. 53 dagar tog det att cykla 2500 km.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips