Nya Suunto Elementum- Äntligen här

Det inger ju inte så mycket förtroende när suunto uppenbarlige plockat ut så korkade kandidater.

Ja, det hade ju varit betydligt smartare att leta upp de viktigaste diskussionsforumen och sen skickat klockor till tongivande aktörer på dem. Som jag :)
(Eftersom de senaste friluftsklockorna Core och Lumi verkar vara så risiga produkter skulle jag nämligen inte betala för en Suunto förrän jag visste att de funkade felfritt i tre år)
 
Ja, det hade ju varit betydligt smartare att leta upp de viktigaste diskussionsforumen och sen skickat klockor till tongivande aktörer på dem. Som jag :)
(Eftersom de senaste friluftsklockorna Core och Lumi verkar vara så risiga produkter skulle jag nämligen inte betala för en Suunto förrän jag visste att de funkade felfritt i tre år)

Vad gäller Core så har Suunto uppdaterat dem, köper man en Core så skall man köpa en med serienummer 911XXX eller senare. Suunto säger sig ha fixat de flesta problemen med Suunto Core iom denna uppdatering. Så tycker det är för tidigt att totalt fördöma Core ännu. Jag har haft 2 stycken som båda gått sönder av olika anledningar. Men om det visar sig att även dessa nya 2009 Suunto Core klockor också går sönder ofta, ja då är det dags att ta fram släggan och kalla den för risigt skräp. För när de fungerar så är Suunto Core en av marknadens absolut mest kompetenta ABC klockor.

The jury is still out som man säger...

Vad gäller dessa nya Elementum klockor så är jag efter att ha läst manualerna, lite besviken. Trots att de är så dyra (säkert kring 9000kr-10.000kr i Svensk handel) så är de mindre kompetenta än tex Suunto Core som har bättre funktionalitet.

Det verkar som om Elementum är för BMW typer som vill flasha med en exklusiv ABC klocka, men bakom den coola fasaden så är prestandan inte on par med priset. Man får mer för pengarna om man väljer en annan Suunto modell.

Men men, får se sen när recensionerna kommer in ifall de är bättre än jag tror nu...
 
suuntos klockor är i alla fall betydligt snyggare än polars så det blir nog en suunto ändå trots denna makabra fadäs att försöka manipulera fram köp
 
tycker det är för tidigt att totalt fördöma Core ännu. (...)
The jury is still out som man säger...

Core och Lumi är väl inne på sitt tredje år nu? För en aktör som Suunto bör nog alla fel vara fixade första säsongen om man inte vill skada sitt varumärke.
Jag tycker fortfarande att Core, och särskilt Lumi, är de snyggaste friluftsklockorna. Men jag vågar inte köpa nån eftersom de enda som har gjort sitt jobb bra är formgivarna.
 
Var bara

Snyggt förpackad - inger förtroende.
En sådan häftig grej!
Ensådan häftig kampanj!
Nu gäller det att lära sig klockan[/QUOTE]

Tvungen (sorry) och vad väger denna fenomenala tingest ? *asg*
 

clindh

Forumvärd
Jag kommer radera recensioner som skrivs för att man fått betalt med en klocka från Suunto (eller annan tillverkare), i enlighet med våra forumregler om personlig vinning etc.
 
Core och Lumi är väl inne på sitt tredje år nu? För en aktör som Suunto bör nog alla fel vara fixade första säsongen om man inte vill skada sitt varumärke.
Jag tycker fortfarande att Core, och särskilt Lumi, är de snyggaste friluftsklockorna. Men jag vågar inte köpa nån eftersom de enda som har gjort sitt jobb bra är formgivarna.

Det är märkligt att suuntos friluftsklockor verkar vara så risiga. På träningsfronten funkar deras modeller *host* klockrent.

Smygreklamklockorna ser enligt min mening inte särskilt snygga ut alls... känns lite hobbex...

//J
 
Det är märkligt att suuntos friluftsklockor verkar vara så risiga. På träningsfronten funkar deras modeller *host* klockrent.
Är det inte Polar-teknik i deras träningsklockor?

Borde man kunna kolla genom att kolla pulsen när man springer under en högspänningsledning... ;)
 
Jag ber om ursäkt. Det var absolut inte min mening att göra reklam för klockan. Men jag förstår att det kan uppfattas så då det krävs att man skriver på diverse forum för att få behålla klockan, och att det självklart är Suuntos syfte med kampanjen.

Jag ber återigen om ursäkt.

Micke
 
Är det inte Polar-teknik i deras träningsklockor?

Borde man kunna kolla genom att kolla pulsen när man springer under en högspänningsledning... ;)

He he :), tror inte att de har polarteknik. Det kan ju vara fel av mig, men mjukvaran är väldigt annorlunda i vart fall. De digitalt överförda signalerna på suntorna brukar funka bra under högspänning, åtminstone så länge batterierna är någorlunda ok. Vet inte hur polars digitala är, men de analoga har jag erfarenhet av och de störs ut ganska lätt.

Tror dock att det har mer med analog v digital att göra än med klockmärket...

//J
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Ringnes Suunto Alu deep black Utrustning allmänt 10
nj-tec Garmin Fenix 2 Vs. Suunto Ambit 3 Utrustning allmänt 4
Vaktmannen Suunto Ambit problem Utrustning allmänt 1
arnljots Problem med Suunto Core? Utrustning allmänt 5
maaacus Pace Alert Suunto Ambi2 Utrustning allmänt 1
Tomas J Suunto X-Lander Military, stor? Utrustning allmänt 0
Nallo94 hjälp med suunto vector Utrustning allmänt 2
a.lex Suunto Lumi Utrustning allmänt 0
matte_upp Generalagent Suunto Utrustning allmänt 3
aspenridge Ny Suunto klocka Utrustning allmänt 5
niki Batteritid på Suuntoklocka Utrustning allmänt 27
owahlund Suunto X9i jämfört med X10? Utrustning allmänt 2
rothan Suunto med eller utan pulsfunktion? Utrustning allmänt 5
Hobbes73 Suunto X6HR hittas inte av datorn... Utrustning allmänt 14
AjMinSko Suunto GPS Utrustning allmänt 0
Gungner Suunto, X-Lander + GPS pod? Utrustning allmänt 0
danne_doppsko Suunto x9i Utrustning allmänt 3
langby Suunto klockokmpass i Stockholm? Utrustning allmänt 1
Starkes pöjk Suunto T6 vs Polar AXN 700 Utrustning allmänt 5
linkis Simma med Suunto Vector? Utrustning allmänt 10
prylManne Suunto t3? Utrustning allmänt 1
Witiko Polar eller Suunto Utrustning allmänt 2
paffen Suunto X9i Bra eller Bäst?!?! Utrustning allmänt 2
tomatchili Suunto med vita siffor (negative face) Utrustning allmänt 0
Gubben på Udden Suunto X9 Utrustning allmänt 4
duelago Suunto X6HRM superduperklocka. Erfarenheter? Utrustning allmänt 2
mankan83 Fjällklocka med pulsmätning? Suunto vs. Polar Utrustning allmänt 8
CE Suunto Vector Utrustning allmänt 3
skogenskonung Suunto S6-dålig display Utrustning allmänt 2
ski3r Suunto S6 Utrustning allmänt 5
i4lean Suunto vs Polar Utrustning allmänt 6
voulep Suunto X6HR vs Polar s710 Utrustning allmänt 1
sundancekid Suunto = Prisvärt ???? Utrustning allmänt 7
wohlin Suunto Utrustning allmänt 2
marcushagg Lite frågor om Suunto Metron/Advizor Utrustning allmänt 4
N Gecko Suunto Obserevr Utrustning allmänt 2
fson Sony Xperia V - äntligen en vettig friluftsnalle? Utrustning allmänt 96
dePaul Äntligen ett kärt ämne :-) Utrustning allmänt 33

Liknande trådar


Fjälledarens tips: Så packar du lätt och når längre

Ibland får man ut mer av naturupplevelser när man tar ut svängarna. Fjälledaren Oskar berättar hur han hittar en större frihetskänsla utomhus.