Nu bär det äntligen ut!! ...

Jag saknar honom också
tack som frågar! sen ja fick sparken från ön 2018 är det inte så mycke "utsida", bor i min skrivarlya i stan/"Peking" / 35qvm betong, som ja skaffade 1999 då Båtnytt krävde att ja skulle skriva mina artiklar på dator då ja var el-befriad på ön,
som tur är bor ja i utkanten av stan, nära den stora Folkparken med många stora träd av olika slag, och nära älven/Strömmen som mynnar ut i sjön Glan, där utmed är fina fågelmarker med gärdsmyg, kungsfiskare, sångare, med flera,
där hade ja en "pirat-plats" för roddsnipan SUVI 495, MEN TYVÄRR BLEV DEN STULEN FÖR NÅRA VECKOR SEDAN (oj!) så nu är jag en fullblodslandkrabba, visserligen har ja en kanadensare kvar där men ja har en slags yrsel så ja vågar inte vingla omkring i den, men promenerar där omkring flera gånger i veckan, och snart stundar rensning av de 28 holkar ja byggt å satt upp där,
har haft datortsopp ett tag, minnet var fullproppat, nu har ja fått ett nytt som väl ska räcka en 5-årsperiod till!
på återskrivande, behöver lära mig nya inställningar och dylikt på datorn, inte min starka sida.


 

Bilagor

  • DSCN8753 lw vid suvin foto beni julafton.JPG
    DSCN8753 lw vid suvin foto beni julafton.JPG
    4.2 MB · Visningar: 132
... PS på Fäjsbock heter ja GURAN och är aktiv i gruppen "Vi som älskar träbåtar" DS
 

Bilagor

  • IMG_20191127_0001 roddsump lilla rimmö 1880-tal, ursprung trol.Risö.jpg
    IMG_20191127_0001 roddsump lilla rimmö 1880-tal, ursprung trol.Risö.jpg
    735.5 KB · Visningar: 157

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.