North Shore Polar

På jakt efter en ny kajak och detta är en kandidat.

Någon som kan ge några synpunkter på kajaken? Har sett ett antal tester på nätet men är lite mer ute efter vad man tyckte efter provpaddlingar mm.

Var kan man provpaddla kajaken? Bor i södra Sverige så vill helst inte bege mig hela vägen till Sthlm eller Bohuslän om den finns närmare.

Observera att det gäller den senaste modellen. Det verkar som att ändrade modellen för ett par år sen, den blev lite längre och smalare. Länk: http://www.northshoreseakayaks.co.uk/compKayak.php?kayak=1

Tack på förhand!

Det är en rolig kajak. Jag valde mellan den o Arrow Nuka när jag köpte nytt i höstas. Det är däcket som är nytt inte skrovet. Det har blivit betydligt vekare än vad det var förut.

Maila mig så kanske jag kan hjälpa till m provpaddling i Göteborg. Går ju kanske att samordna m nåt annat kul så känns det kortare att åka.

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Hanna: det låter som en bra idé. Valet står i princip mellan NS Polar, Nuka och Braveheart LV. Kanske Play LV också.

Klager:
Kajakhotellet ja..har funderat på det. Alltid trevligt att ta en tur till Köpenhamn. Senast kombinerade vi en tur till Kano & Kajak butikken i Charlottenlund (provpaddlade P & H Scorpio Lv och Delphin) med en rundtur bland kanalerna i stan.

Fallgirig i hård vind

Hejsan !
Hade en Polar i ca 6-7 år för några år sedan. Den blir kraftigt fallgirig när det blåser mycket och man har sidvind. Annars trivdes jag väldigt bra med kajaken.

Hejsan !
Hade en Polar i ca 6-7 år för några år sedan. Den blir kraftigt fallgirig när det blåser mycket och man har sidvind. Annars trivdes jag väldigt bra med kajaken.

Men det beror väl på att den har skarpa slag. Har själv en sådan och är supernöjd, den är otroligt rolig att paddla, man kan vända på en femöring i princip, alltså mycket manöveringsbar, kan kantas så att kapellet ligger i vattnet utan att gå runt, man kan känna att man ligger och vilar på det skarpa slaget väldigt distinkt.

/Kjell F

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips