North Shore Polar

På jakt efter en ny kajak och detta är en kandidat.

Någon som kan ge några synpunkter på kajaken? Har sett ett antal tester på nätet men är lite mer ute efter vad man tyckte efter provpaddlingar mm.

Var kan man provpaddla kajaken? Bor i södra Sverige så vill helst inte bege mig hela vägen till Sthlm eller Bohuslän om den finns närmare.

Observera att det gäller den senaste modellen. Det verkar som att ändrade modellen för ett par år sen, den blev lite längre och smalare. Länk: http://www.northshoreseakayaks.co.uk/compKayak.php?kayak=1

Tack på förhand!
 
Det är en rolig kajak. Jag valde mellan den o Arrow Nuka när jag köpte nytt i höstas. Det är däcket som är nytt inte skrovet. Det har blivit betydligt vekare än vad det var förut.

Maila mig så kanske jag kan hjälpa till m provpaddling i Göteborg. Går ju kanske att samordna m nåt annat kul så känns det kortare att åka.
 
Hanna: det låter som en bra idé. Valet står i princip mellan NS Polar, Nuka och Braveheart LV. Kanske Play LV också.

Klager:
Kajakhotellet ja..har funderat på det. Alltid trevligt att ta en tur till Köpenhamn. Senast kombinerade vi en tur till Kano & Kajak butikken i Charlottenlund (provpaddlade P & H Scorpio Lv och Delphin) med en rundtur bland kanalerna i stan.
 
Fallgirig i hård vind

Hejsan !
Hade en Polar i ca 6-7 år för några år sedan. Den blir kraftigt fallgirig när det blåser mycket och man har sidvind. Annars trivdes jag väldigt bra med kajaken.
 
Hejsan !
Hade en Polar i ca 6-7 år för några år sedan. Den blir kraftigt fallgirig när det blåser mycket och man har sidvind. Annars trivdes jag väldigt bra med kajaken.

Men det beror väl på att den har skarpa slag. Har själv en sådan och är supernöjd, den är otroligt rolig att paddla, man kan vända på en femöring i princip, alltså mycket manöveringsbar, kan kantas så att kapellet ligger i vattnet utan att gå runt, man kan känna att man ligger och vilar på det skarpa slaget väldigt distinkt.

/Kjell F
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
friluftaren North Shore Polar Paddling allmänt 4
Pask North Shore Polar? Paddling allmänt 5
jensskogås ProXplore K1 GF och North Shore Aspect RM - tips? Paddling allmänt 0
calypso63 TAHE -North shore kayaks Paddling allmänt 15
North shore K1 North Shore Mot en K2 Paddling allmänt 0
North shore North shore Atlantic Paddling allmänt 9
Valgrinden North Shore Paddling allmänt 6
obre North shore Buccaneer Paddling allmänt 4
kajakmicke Hyra North Shore?!? Paddling allmänt 4
kajakmicke Nackdelar med North Shore Calypso Atlantic? Paddling allmänt 4
andersb Nån här som har erfarenhet av North Shore Atlantic? Paddling allmänt 0
Tompa Foster Rowe eller North Shore? Paddling allmänt 2
North shore kajker prisvärda? Paddling allmänt 4
Linnaeus Is it possible to go canoing on this little creek (north of Östervallskog, Värmland)? Paddling allmänt 1
macsailor North Sea - SeaBird Design Paddling allmänt 21
jarbring Seabird North sea Paddling allmänt 6
misc100 Aquilo (North Sea Adventure) Paddling allmänt 4
ANNA78 tips om kajaken "north sea adventure 1020"? Paddling allmänt 2
North Shores hemsida? Paddling allmänt 2
anteåhej Barracuda vs Off Shore? Paddling allmänt 2
fms504 Begagnad off shore Paddling allmänt 19
BKC Barlast i Seagull Off Shore Paddling allmänt 4
Fischer Kapell till VKV Off-Shore/Elite samt vinterhandskar Paddling allmänt 11
ulf juhlin Vilka är VKV off shore´s konkurrenter?! Paddling allmänt 36
VKV Off-Shore. Paddling allmänt 5

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.