Seabird North sea

Hej.

Tänkte hör vad folk har för erfarenheter av Seabird North sea. Jag har kollat på den eftersom det verkar vara en allsidig kajak. Jag vill ha en kajak jag kan utväcklas i men samtidigt kunna paddla helgturer och så.

Jag skulle vilja höra alla posetiva och negativa saker om kajaken eller dens systrar.

Jag har varit i kontakt med Escape i Göterborg som säljer dem här på västkusten men de hade inga kajaker för provning eller inte ens att se på. Det va konstigt tycker jag. Jag vill åtminstone se vad jag köper.

E det kanske till och med någon som har en sådan eller någon av dom andra seabird kajakerna i Götebordstrakten som man får komma och kolla på.

http://www.seabirddesigns.com/en/Details/North-Sea-kayak.html

Tacksam för alla svar på ämnet

Kvalitet?

Jag testade en sådan från Kanotcentrum i riktigt uselt väder. Första gången jag vält ofrivilligt med kajak. Efter lite test visade det sig vara gott om vatten i skottet bakom sitsen som läckt in. Något beslag var också dåligt från början. Men med det priset får man kanske räkna med lite sånt om man gillar den i övrigt.
mvh Marcus

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Jag testade en sådan från Kanotcentrum i riktigt uselt väder. Första gången jag vält ofrivilligt med kajak. Efter lite test visade det sig vara gott om vatten i skottet bakom sitsen som läckt in. Något beslag var också dåligt från början. Men med det priset får man kanske räkna med lite sånt om man gillar den i övrigt.
mvh Marcus

När var detta? Hörde något om att de va sämre för några år sedan. Vet dock inte om det stämmer.

Jag har tidigare erfarenheter av Seabird som märke. Kort och gott, man får vad man betalar för... Jag har lärt mig en jäkla viktig grej genom åren; köp bra och dyra grejer 1 gång, istället för billigt skit som du måste köpa om gång efter gång.
Vill du ha en kajak att utvecklas i så råder jag dig att köpa en skäddakajak. Men det är ju bara min åsikt det...

/t

mvh Marcus

efter 1 månad var min dayhatch-lucka uttorkad och sprucken....
kvalitén i dessa båtar är värd en diskussion, helt klart.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips