norska Handvag kängor

Ngn som har erfarenhet av de nya modellerna?
Visst har handvag blivit uppköpta av haglöfs (???) lr vilka det nu var..

Är intresserad av den högskaftade modellen. används hårt... i all slags mark. företrädesvis hyggen och skog. Och då håller inte chevalier etc...

Far min har handvag +20 år gamla så de var bra kvalite men hur är de nya??

Angàende länder

Tyska Hanwag köptes förra âret av svenska Fenix Outdoor, dvs Fjällräven mm. Hanwag hâller i regel en bra kvalitet, och tillverkas företrädesvis i Ungern.

Svenska Haglöfs köpte för ytterligare nàgra âr sedan norska Alpha, vilket är nâgot helt annat, samt tillverkas i Estland (?)

Svenska Chevalier tillverkar inga kängor sjálva, utan köper av den diverse fabrikanter i diverse länder.

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Det mâste skett en förväxling här?

Nâväl, för att här inte ska tramsas, slamsa och rövas tràdar pà sedvanligt manér, svarar vi kort och gott:

Hanwag gör i allmänhet bra kängor. Huruvida Fenix ägande pàverkat detta làter vi vara osagt, men skulle inte tro att detta är fallet.

Re: Re: Re: Re: Angàende länder

gundj; sa:
Malindo; sa:
Håkan K; sa:
Hoppas att du skämtar, Mats.
/Håkan

Min gode man, har jag nàgonsin utmärkt mig sâsom varandes en tramsande skämtare?
Eftersom Hâkan klappar kossor sâ fâ väl korridorsgrannen svara:

Ja!
Har klappat färdigt, men tänker inte komma tebax till korridoren förrän nästa vecka. (Naturligtvis har du svarat rätt Gundnjar)

Re: Angàende länder

Malindo; sa:
Tyska Hanwag köptes förra âret av svenska Fenix Outdoor, dvs Fjällräven mm. Hanwag hâller i regel en bra kvalitet, och tillverkas företrädesvis i Ungern.

Svenska Haglöfs köpte för ytterligare nàgra âr sedan norska Alpha, vilket är nâgot helt annat, samt tillverkas i Estland (?)

Svenska Chevalier tillverkar inga kängor sjálva, utan köper av den diverse fabrikanter i diverse länder.

OK... Tack för svar... Det är jag som blandat ihop mig.... Blir nog ett par handvag nästa gång... och det var no alpha jag tänkte på!...

Mats har (såklart) rätt.
Alfa-Norge-Haglöfs
(säljs fortfarande under Alfa-namnet i Norge)
Hanwag-Tyskland-Fjällräven

Jag knatar omkring med Hanwag, och är nöjd. Det är ungefär samma klass som Meindl, men till bättre priser - åtminstone förr, men man vet ju vad som händer med priserna när man bli uppköpt av Belsebub Outoor.

Hmm... jag har faktiskt ett par Alfa-kängor också; Norska försvarets ökenkänga. Inte dumma som rese- och arbetskänga, men för veka för att vandra i.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips