Att få en helt rättvisande staistik där man släpper lös bland vargar är ju hopplöst eftersom ingen ställer upp detta.
Men om ingen släpper lös hundarna i vargrevir, var kommer då statistiken ifrån? På tal om falsarium...
Att få en helt rättvisande staistik där man släpper lös bland vargar är ju hopplöst eftersom ingen ställer upp detta.
Men om ingen släpper lös hundarna i vargrevir, var kommer då statistiken ifrån? På tal om falsarium...![]()
jag har en heelt galen idé.. varför inte sluta med löshundsjakt om man är orolig för sina hundar, det borde lösa ALLA problemen.. Det är inte direkt så att det inte finns andra jaktformer.. eller hur?
Att försöka komma i skottläge för ett rådjur här är ganska utsiktslöst om du inte har hund.jag har en heelt galen idé.. varför inte sluta med löshundsjakt om man är orolig för sina hundar, det borde lösa ALLA problemen.. Det är inte direkt så att det inte finns andra jaktformer.. eller hur?
jag har en heelt galen idé.. varför inte sluta med löshundsjakt om man är orolig för sina hundar, det borde lösa ALLA problemen.. Det är inte direkt så att det inte finns andra jaktformer.. eller hur?
Utan att exakt läsa igenom detta så är det lätt att se detta som en starkt färgad
åsikt av en varkramare från spanska naturskyddsföreningen.
Men man kan ana problemen inunder. Boskapsskötarna måste försvavara sig med olika medel,
och när skador uppstår läggs plåster på såren i form av pengar.
Allt är sett ur turistsynpunkt, för dom som vill se varg.
Dom små modellerna som finns där.
En mycket vinklad inlaga. Inget jag skulle vilja se här.
Tråkigt att du uttalar dig innan du läst artikeln. Lika tråkigt är det att alla människor som inte har din syn på vargfrågan är såkallade vargkramare i dina ögon.
Tråkigt att du uttalar dig innan du läst artikeln. Lika tråkigt är det att alla människor som inte har din syn på vargfrågan är såkallade vargkramare i dina ögon.
Förstår vad du menar med att extremfalangerna får för mycket utrymme, håller med!
http://www.aftonbladet.se/webbtv/nyheter/inrikes/article8416940.ab
Erik.
Jag håller med den intervjuade till punkt å pricka.
Fast jag förstår inte vad du menar med "extremfalang"
Har jag varit rappare har jag förstått det bättre
Nej det skulle inte fungera i Sverige, då skulle ju jägarna tvingas gå i skogen själva, det går ju inte.