Tack för dagens garv👍Jag brukar ha torrmaten som en prilla under läppen, bara att portionera ner lite i taget. Toa, nr2, fixas lätt med en liten gren som man kan skrapa med, för återbruk.
Jag torkar av mitt svett och kramar ur den i kåsan, bra för återvinning av salt.
Tror inte jag kan göra mer utan att börja skräpa ner.
Ja, fotspåren borstas försiktigt bort med en gåstav som har en liten gren fäst längst nere på staven.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Det där med pinnen är inte helt taget ur luften. Minns från Fågelströms Mina drömmars stad att de hade en torksticka instucken i en springa på dasset. Denna var då gemensam för alla. Det är resurseffektivt det!
De nya tallrikarna, skålarna och muggarna packas smidigt och kompakt ihop med Trangias klassiska kök. Ta chansen att vinna och testa serien!
Jag funderade på det där med äggskal. Sånt finns naturligt förekommande i naturen, alla fågelarter som lägger ägg, så som jag ser det borde det inte vara något problem att lämna äggskal.
Problemet är väl att det lämnas så det är synligt. Då blir det nedskräpning tänker jag.Jag funderade på det där med äggskal. Sånt finns naturligt förekommande i naturen, alla fågelarter som lägger ägg, så som jag ser det borde det inte vara något problem att lämna äggskal.
Ja tur att äggskal bryts ned. Annars skulle jorden vara täckt av ett 10 m tjockt lager numera.
Ja och alla skogar skulle vara överfulla av skelett ifrån döda djur......Ja tur att äggskal bryts ned. Annars skulle jorden vara täckt av ett 10 m tjockt lager numera.
Aktuellt
ANNONS
Snälltåget – på räls till äventyret
Möt Snälltåget på Outdoor Festival 2026 – som tar dig till friluftsdestinationer i Sverige och Europa. Som festivalbesökare får du 10% rabatt.
Problemet är väl att det lämnas så det är synligt. Då blir det nedskräpning tänker jag. Mat alltså.Vill ni slå läger över äggskal och spagetti, så vassego, men själv tycker jag det är äckligt. Spelar ingen roll att det är nedbrytbart.
Hundskit är också nedbrytbart, men det måste man plocka upp i stan.
Att hunden skiter är ju naturligt, men det är en hundägarfråga, som påverkar mig som kanske trampar i hundskiten. Den hundägare som inte plockar upp efter sin hund är omdömeslös.
Man måste inte slå läger över äggskal och spagetti, utan man kan faktiskt gå 10-20 m eller hela 50 m bort och slå läger där istället. Eller tänker jag fel?Vill ni slå läger över äggskal och spagetti, så vassego, men själv tycker jag det är äckligt. Spelar ingen roll att det är nedbrytbart.
Hundskit är också nedbrytbart, men det måste man plocka upp i stan.
Jag vet ingen som slår läger i stan, så det borde då inte vara något lägerproblem.
Låter fantastiskt. Första gruppen slår läger på den finaste platsen i området och skräpar ned där. Sen kommer nästa grupp och går 50 m bort och skräpar ned där osv. Tillslut har man ett stort område med bananskal etc där ingen vill slå läger.Man måste inte slå läger över äggskal och spagetti, utan man kan faktiskt gå 10-20 m eller hela 50 m bort och slå läger där istället. Eller tänker jag fel?
Jag vet ingen som slår läger i stan, så det borde då inte vara något lägerproblem.
Du låter som min fröken på lågstadiet när hon påstod att om en gör fel så kommer alla ta efter och göra fel, och så funkar det inte i verkligheten.Låter fantastiskt. Första gruppen slår läger på den finaste platsen i området och skräpar ned där. Sen kommer nästa grupp och går 50 m bort och skräpar ned där osv. Tillslut har man ett stort område med bananskal etc där ingen vill slå läger.
I realiteten så är Svenskar generellt väldigt duktiga på att inte skräpa ner jämfört med hur det är nere i Europa.
Nja, det finns faktiskt visst vetenskapligt stöd för att om någon börjar göra fel så följer andra efter och det kalla broken windows theory. Så länge att fäsnter är hela i ett övergivet hus så är vandalism mycket liten men när första rutan väl är pangad så degenrerar det snabbt:Du låter som min fröken på lågstadiet när hon påstod att om en gör fel så kommer alla ta efter och göra fel, och så funkar det inte i verkligheten.
I realiteten så är Svenskar generellt väldigt duktiga på att inte skräpa ner jämfört med hur det är nere i Europa.
Broken windows theory - Wikipedia
Tror en del kan känna igen sig i att komma till en full allmän soptunna/papperskorg och att ställa första skräpet bredvid tar emot för många men står det redan något vid sidan om så är det lättare att fortsätta ställa bredvid.
/Patrik
Liknande trådar
- Svar
- 3
- Visningar
- 5 K
- Svar
- 4
- Visningar
- 1 M
Dela: