Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Men äggskal från häckande fåglar ligger också synligt.Problemet är väl att det lämnas så det är synligt. Då blir det nedskräpning tänker jag.
Vad gäller skitande hundar i naturen - de vilda djuren skiter överallt i naturen. Är det också äckligt?
De nya tallrikarna, skålarna och muggarna packas smidigt och kompakt ihop med Trangias klassiska kök. Ta chansen att vinna och testa serien!
Klart det är äckligt, men de är vilda och ska inte lyda under människan.Men äggskal från häckande fåglar ligger också synligt.
Vad gäller skitande hundar i naturen - de vilda djuren skiter överallt i naturen. Är det också äckligt?
Tycker det mest handlar om att man inte vill se spår av andra människor oavsett det är skräp eller stenar paddlare lämnat efter sig där de tältat. Eller andra typer av spår.
Kommer man till ett ställe med spår av människa, vet man att de även skitit och pissat runtom. Ofta därför jag undviker vindskydd och andra lägerplatser.
Vi har inte luktsinne som hundar som kan lukta sig till andra, så vi använder ögonen istället för att avgöra var det är fräscht.
Jag bara fortsatte ditt eget resonemang att det bara är att flytta på sig om du kommer till en fin lägerplats med en massa sopor.Du låter som min fröken på lågstadiet när hon påstod att om en gör fel så kommer alla ta efter och göra fel, och så funkar det inte i verkligheten.
I realiteten så är Svenskar generellt väldigt duktiga på att inte skräpa ner jämfört med hur det är nere i Europa.
Nu vet jag inte hur skiten till tex varg ser ut men all djur skit jag har sett i skogen har en helt annan konsistent, lykt och äckel grad än hund skit.Men äggskal från häckande fåglar ligger också synligt.
Aktuellt
ANNONS
Snälltåget – på räls till äventyret
Möt Snälltåget på Outdoor Festival 2026 – som tar dig till friluftsdestinationer i Sverige och Europa. Som festivalbesökare får du 10% rabatt.
Älgpluttar i naturen eller hundbajs på trottoaren…en är äcklig, den andra naturlig.Klart det är äckligt, men de är vilda och ska inte lyda under människan.
Tycker det mest handlar om att man inte vill se spår av andra människor oavsett det är skräp eller stenar paddlare lämnat efter sig där de tältat. Eller andra typer av spår.
Kommer man till ett ställe med spår av människa, vet man att de även skitit och pissat runtom. Ofta därför jag undviker vindskydd och andra lägerplatser.
Vi har inte luktsinne som hundar som kan lukta sig till andra, så vi använder ögonen istället för att avgöra var det är fräscht.
Nog om det nu?
Det avgör du själv hur länge du vill snacka om det.Älgpluttar i naturen eller hundbajs på trottoaren…en är äcklig, den andra naturlig.
Nog om det nu?
Då räcker det nu.Det avgör du själv hur länge du vill snacka om det.
Sorterar ni skräp är min fråga till de i forumet?
What ? Det står i #3 hur man skall göra !Då räcker det nu.
Sorterar ni skräp är min fråga till de i forumet?
Nja, nu var det en Engelsk teori/test, men vi Svenskar funkar inte så för inget land i världen lär ut i skolan på Svensk nivå att redan på förskolan (jag har 4 åriga barnbarn som har förklarat kretsloppssystemet för mig) att man tar med sitt eget skräp hem! Det är bara i Sverige och Finland som det lärs ut!Nja, det finns faktiskt visst vetenskapligt stöd för att om någon börjar göra fel så följer andra efter och det kalla broken windows theory. Så länge att fäsnter är hela i ett övergivet hus så är vandalism mycket liten men när första rutan väl är pangad så degenrerar det snabbt:
![]()
Broken windows theory - Wikipedia
en.wikipedia.org
Tror en del kan känna igen sig i att komma till en full allmän soptunna/papperskorg och att ställa första skräpet bredvid tar emot för många men står det redan något vid sidan om så är det lättare att fortsätta ställa bredvid.
/Patrik
Okej, så då gör du som alla vi andra, gör lägerplats lite längre bort...Jag bara fortsatte ditt eget resonemang att det bara är att flytta på sig om du kommer till en fin lägerplats med en massa sopor.
Liknande trådar
- Svar
- 3
- Visningar
- 5 K
- Svar
- 4
- Visningar
- 1 M
Dela: