någon som provat Valley Rapier 18 eller 20?

Är det någon som provat Rapier 18 eller 20 eller har info om volym eller maxlast? Har försökt hitta info om dessa kajaker men inte hittat så mycket.

Är ute efter en snabb kajak som också lämpar sig för långturer i ytterskärgård. Jag är en van paddlare men rätt så liten. Har Rapier 18 mindre volym/decaplement är Rapier 20.

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Aircontact Pro – designad för de stora äventyren

Vandra med kvalitet! När packningen är tung och terrängen krävande gäller det att ha riktigt bra utrustning. Med Aircontact Pro har deuter skapat en ...

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Den Rapier Svima har ser knappast lämplig ut för långtur.
Den är flatbottnad och har ett antal förstyvningar i tjock cellplast som i princip gör det omöjligt att få ner en normal långfärdspackning.

Är det denna?

1177_bigmain.jpg

Japp

Ja, det är den jag syftar på:) Har inte tänkt ta med mig kaffebryggare och solstol direkt lol

Jag tänker ha en ultralätt packning, men jag får kolla packutymmena lite nogrant så det går att få in något.

Tack för tippsen:=)

Ps,andra tipps ngn?

Finns det några andra kajaker som jag bör titta på. Problemet jag har med många kajaker är att jag inte tynger ner dem och jag vill inte ha 15 kg barlast. Är Inuk ett bättre alternativ än Rapier? Kör mest dagsturer men ibland veckoturer. Skulle vara schyst om man kunde ha samma kajak att köra stockholms kanotmaraton o liknande med.

Lättviktare

såg en uppgift på att den skulle ha en maxlast på 175 kg, dock tveksam till om det stämmer. Det stora problemet är att jag är liten ca 55 kg så kajaken tenderar till att ligga ovaför vattnet. just nu har jag en grizzly och en junior tävlingskajak modell älldre. Grizzlin känns lite för långsam när jag ska ut o paddla och jag kan paddla den utan barlast. Men jag vill ha ngt som är betydligt snabbare än grizzlyn. kan också klara mig med mindre packutrymme än jag har nu också.

Sipre Millenium

Ta en tur til Kajakdagarna i Stockholm helga 6-7.mai.
Der får du mange tips. Da kan du feks prøve Sipre Millenium som er en meget rask kajakk, blanding av turracer og havkajakk, og veier kun 16kg. Kan sees hos http://www.utinaturen.no

var kan jag köpa den?

Den verkar intresant för mig. Finns det någon återförsäljare i Sverige eller måste jag åka till Norge för att testa?

Självklart ska jag till kajakdagarna:)

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips