Någon med erfarenhet av Osprey Aether/Ariel

avslutad210712

Gäst
Var in hos min lokala handlare för att prata lite Bask ryggsäckar varvid han visade mig Osprey. Vikten är något högre än Bask men jag får i känna på säcken innan ett ev köp vilket jag inte får med Bask.

Min erfarenhet av Osprey sträcker sig inte längre än till att jag provat deras Crescent i butik. På mig satt den inte särskilt bra - kändes lite hård och inte speciellt följsam. Jag tror att detta är högst personligt och du vet förmodligen själv hur du vill ha det. Jag kan tillägga att Osprey i Kanada anses vara av högre kvalitet (iaf dyrare) än Arcteryx.

För min egen del slutade det med en Bergans Viking vilken jag tycker är en utmärkt ryggsäck som jag varmt rekommenderar. Dock väger den en del...
[Ändrat av nummeråtta 2005-12-22 kl 17:07]

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
avslutad210712; sa:
Var in hos min lokala handlare för att prata lite Bask ryggsäckar varvid han visade mig Osprey. Vikten är något högre än Bask men jag får i känna på säcken innan ett ev köp vilket jag inte får med Bask.

Antar att din lokala handlare är H*******s i L***å.

Prova: Boden Uteliv 0921-56353 Lovägen 16 96168

Garagefirma som har öppet mellan klockan 18-20 tror jag. När han hade lokal inne i stan så hade han Baskprylar hemma. Förutom rätt mycket kläder, också sovsäckar och någon eller några ryggsäckar har jag för mig.

avslutad210712

Gäst
lapetter; sa:
avslutad210712; sa:

Antar att din lokala handlare är H*******s i L***å.

Prova: Boden Uteliv 0921-56353 Lovägen 16 96168

Garagefirma som har öppet mellan klockan 18-20 tror jag. När han hade lokal inne i stan så hade han Baskprylar hemma. Förutom rätt mycket kläder, också sovsäckar och någon eller några ryggsäckar har jag för mig.

Så rätt så rätt :)

Skall kolla med Bodens Uteliv också så jag får ta en sväng förbi där när jag åker hem. Bor liksom inte i Luleå.

Är ingen brådska innan sommaren. Är egentligen ingen brådska alls eftersom jag har rätt nya ryggor men vill ha ner vikten om möjligt och därför är Osprey Crescent lite ointressant för den väger nästan lika mycket som mina nuvarande ryggor.

Aah-så. Annars finns ju osprey aether eller vad den hiter. Är väl som en strippad crescent ungefär. Akzo har ju också gregory. Finns några fjantigt lätta sådana.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips