Har en Osprey Atmos 65 och för mig brukar det bli lagom att stoppa in sovsäck (använder liggunderlagets schnozzelbag som drybag), liggunderlag och tält (utan stänger och markpinnar) i ryggsäckens bottenfack. Har jag sedan tomt utrymme kvar brukar jag fylla på med sådant jag troligen inte behöver ta fram under dagen (om det är varmt och torrt kan t.ex. mössa och vantar åka in där). Då brukar det bli lagom välfyllt, om man har tur så kan man ställa säcken på marken utan att den välter...😁
Naturligtvis beror det ju på vad man har för prylar. Jag har en rätt liten dunsäck och jag får in (det lilla) tältet om jag är på ensamtur, går vi flera och jag får tältet på min lott blir det ett annat upplägg. Min poäng är att jag försöker fylla bottenfacket så effektivt som möjligt. Låter ju lite jobbigt om sovsäcken är så väldigt hårt komprimerad att den inte går att knô in igenom blixtlåsöppningen, borde ju gå att "saxa" in den och sedan kila in lite andra småsaker runt den.
Nu har jag inte sett en Osprey Aura på nära håll men min tycker min Atmos "gapar" ganska stort när man öppnar bottenfacket. Känns ju som en miss från Ospreys sida om de krympt den...
Go' tur