När börjad ryggsäcken bli en väska?

Håller inte med om wikipedias definition av väska, att det skulle vara en bärbar anordning för förvaring, jag vill istället säga en bärbar anordning för förflyttning av saker.

Mina väskor hemma står tomma, jag fyller dem då jag ska på resa.

/Patrik
 
Håller inte med om wikipedias definition av väska, att det skulle vara en bärbar anordning för förvaring, jag vill istället säga en bärbar anordning för förflyttning av saker.

Mina väskor hemma står tomma, jag fyller dem då jag ska på resa.

/Patrik
Ja, även wikipedia håller med idag, gammalt citat var ju typ 10 år och wiki blir ju vad vi gör det till. :geek:
"En väska är en bärbar behållare skapad för att underlätta förflyttning av olika typer av objekt.
"
 
Jag tror det är ren lathet att kalla ryggsäck för väska.
Det faller i samma kategori som att inte orka korrigera stavfel.
Helt enkelt färre bokstäver att skriva.
 
Intressant observation gundj. Autocorrect och slappa skribenter på sociala medier gör språket fattigare. Och jag skäms själv. Lätt att jag inte ser mina egna fadäser.

Man skulle önska nån form av intelligent korrläsningshjälp.

Thure
 
Intressant observation gundj. Autocorrect och slappa skribenter på sociala medier gör språket fattigare. Och jag skäms själv. Lätt att jag inte ser mina egna fadäser.

Man skulle önska nån form av intelligent korrläsningshjälp.

Thure

Vi sätter hopp till artificiell intelligens, som kanske i framtiden skriver dina inlägg automatiskt baserat på att den känner dig bättre än du själv känner dig. När ser vi den första personliga tyckar-botten? :)
Men nu missade vi grund-ämnet, ber om ursäkt för det!

/Patrik, ännu/hitills varmblodig forum-svarare

PS Varmblodig i betydelsen människa, för att skilja från maskin/dator. DS
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.