Mount Blanc Bildspel!

Jag ställer mig glatt i raden av de som lyfter på hatten, skitsnyggt!

Hoppas att få se fler alster framöver. :)

Aktuellt

20 år av diskussioner om torkad mat – och 10 tips!

I år har en av Utsidans populäraste forumtrådar, "Torka mat", varit aktiv i 20 år. Här bjuder vi på tips till dig som vill börja torka egen utemat!

Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig

Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.

”I nivå med luften vid flerfiliga motorvägar”

Ny forskning visar att klätterskornas skosulor släpper ut riskfyllda kemikalier i luften när de nöts. Nu växer trycket på branschen att agera.

Månadens fråga: Hösten är här – vad lockar mest?

Är hösten en tid för svampplockning runt knuten – eller lockar äventyren? Vi tar pulsen på Friluftssverige hösten 2025.
ska förhoppnings vis dit nångång i sommar eller nästa sommar, fast jag vill dit NU!!!
fy f****an vilka snygga bilder!

Vilken tur med vädret du hade.

Jag var själv och klättrade mount blanc i sommras var där mellan den 4-12 juni. Vi kom dock bara upp till 4400 meter och fick vända när vi var vid Tacul pga mycket dåligt väder. Sen prövade vi normalvägen via Les Houge men vädergudarna var inte med oss den dagen heller och fick vända vid 4225 meter.
Men som sagt var berget finns kvar. Kul att det gick bättre för dig.
Vilken väg tog du????
Andreas Almberg

Re: Vilken tur med vädret du hade.

antealmberg; sa:
Jag var själv och klättrade mount blanc i sommras var där mellan den 4-12 juni. Vi kom dock bara upp till 4400 meter och fick vända när vi var vid Tacul pga mycket dåligt väder. Sen prövade vi normalvägen via Les Houge men vädergudarna var inte med oss den dagen heller och fick vända vid 4225 meter.
Men som sagt var berget finns kvar. Kul att det gick bättre för dig.
Vilken väg tog du????
Andreas Almberg

Ja vädret va helt okej, men det va snöstorm vid 3 tiden varje dag.
Men annars va det grymt kul!
Vi tog normal leden.
Snart blir det Aconcagua, 2,5 månad bara:)

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips