Mount Blanc Bildspel!

Jag ställer mig glatt i raden av de som lyfter på hatten, skitsnyggt!

Hoppas att få se fler alster framöver. :)

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
ska förhoppnings vis dit nångång i sommar eller nästa sommar, fast jag vill dit NU!!!
fy f****an vilka snygga bilder!

Vilken tur med vädret du hade.

Jag var själv och klättrade mount blanc i sommras var där mellan den 4-12 juni. Vi kom dock bara upp till 4400 meter och fick vända när vi var vid Tacul pga mycket dåligt väder. Sen prövade vi normalvägen via Les Houge men vädergudarna var inte med oss den dagen heller och fick vända vid 4225 meter.
Men som sagt var berget finns kvar. Kul att det gick bättre för dig.
Vilken väg tog du????
Andreas Almberg

Re: Vilken tur med vädret du hade.

antealmberg; sa:
Jag var själv och klättrade mount blanc i sommras var där mellan den 4-12 juni. Vi kom dock bara upp till 4400 meter och fick vända när vi var vid Tacul pga mycket dåligt väder. Sen prövade vi normalvägen via Les Houge men vädergudarna var inte med oss den dagen heller och fick vända vid 4225 meter.
Men som sagt var berget finns kvar. Kul att det gick bättre för dig.
Vilken väg tog du????
Andreas Almberg

Ja vädret va helt okej, men det va snöstorm vid 3 tiden varje dag.
Men annars va det grymt kul!
Vi tog normal leden.
Snart blir det Aconcagua, 2,5 månad bara:)

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips