Mattlim som går att lossa?

Jag skall limma mattor i en husbil. Jag vill limma fast dem men vill även kunna lossa dem ifall jag åker på att renovera eller reparera. Har nån tips på lim som går att lossa igen eller någon annan metod, typ filt som separerar när man drar i den.
/Janne

En variant kan ju vara att inte limma mattan direkt utan först limma remsor av nåt som du kan slita sönder när du ska ha bort mattan? Moderna tapeter är ju t.ex. två lager för att de ska vara lätta att riva ner, så att limma fast några remsor tapet och sen limma fast mattan i dem kanske funkar?

Mattlim

Det finns lim av typen dralosslim.
Casco har en variant, man drar först på en primer sen limmar man som vanligt.
En annan variant är ju att du lägger in ett lager av masonit finns spontat i 6 mm tjocklek kallas då renoveringsgolv, den kakan lägger du lös med ett underlag av airolen eller papp sen limmar du mattan ovanpå den.
Gunnar Mattläggare
[Ändrat av firn 2003-11-13 kl 09:34]

Mattlim

Det finns lim av typen dralosslim.
Casco har en variant, man drar först på en primer sen limmar man som vanligt.
Gunnar Mattläggare

Aktuellt

Vinn Haglöfs Breeze Mimic Hood!

Nu har du chansen att vinna vinterns nya favoritjacka från Haglöfs. Vi tävlar ut en vardera av dam- och herrmodellen i valfri färg och storlek!

Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig

Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.

20 år av diskussioner om torkad mat – och 10 tips!

I år har en av Utsidans populäraste forumtrådar, "Torka mat", varit aktiv i 20 år. Här bjuder vi på tips till dig som vill börja torka egen utemat!

”I nivå med luften vid flerfiliga motorvägar”

Ny forskning visar att klätterskornas skosulor släpper ut riskfyllda kemikalier i luften när de nöts. Nu växer trycket på branschen att agera.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips