MapSource version 6.7till GPSMAP-295

Köpte MapSource version 6.5 och upgraderade till 6.7.
Men när jag försökte överföra programet till GPSMAP-295
kom meddelande om upplåsning av mapprogramet ?

Varför och hur gör man

Tack på förhand

Sjoco

Vilken karta gäller det

Sjoco; sa:
Köpte MapSource version 6.5 och upgraderade till 6.7.
Men när jag försökte överföra programet till GPSMAP-295 kom meddelande om upplåsning av mapprogramet ?

Varför och hur gör man
Programmet MapSource används till alla Garmins kartprodukter. Vissa av dessa kartor kräver upplåsning till aktuell GPS-mottagare. En uppgradering av MapSource borde inte ge problem med upplåsningen av kartorna men om du berättar vilken karta det gäller så är nog åtminstone möjligheten större för dig att få hjälp.

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Sjoco; sa:
Det är MapQuest, men vilken ver. vet ej föran jag kommer hem.
Det enda MapQuest jag känner till är http://www.mapquest.com och så vitt jag vet är de kartorna inte möjliga att använda i MapSource. Berätta vad det står på CD-skivan när du kommit hem och beskriv gärna också lite mer detaljerat vad och hur du försöker göra när du drabbas av problemen.

Det går inte att skicka e-mail till dig, Josef, via sidan här, så du får ringa. Du vet ju var jag jobbar (en annan Anders jobbade på samma ställe för några år sedan).

Anders

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips