Hur få Garmin USB drivrutin till 64 bitars Windows

Jag har varit hos en bekant som köpt en ny dator med 64 bitars Windows och försökt installera MapSource (senaste versionen).

Men jag får inte MapSource att begripa att det ska vara med USB drivrutiner. Jag har provat både med att ha GPSen ansluten vid installation av MapSource och att ansluta GPSen efter det att jag installerat MapSource i hopp om att Windows ska hitta ny hårdvara och då installera USB drivrutin. Men i bägge fallen så installeras ingen USB drivrutin.

Jag tittar i MapSource under Hjälp- Om MapSource-UBS drivrutinversioner så står det ”inga drivrutiner”

Enligt http://www8.garmin.com/support/download_details.jsp?id=209 så ska MapSource från version 6.16.1 ha stöd för 64 bitar USB

Någon som vet hur man gör för att installera USB drivrutiner i MapSource när man har en 64 bitars dator med 64 bitars Windows?

/Per

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

avslutad210712

Gäst
Jag har kört 64bits Windows hur länge som helst och jag har aldrig haft några problem med drivarma. Bara installerat och sen anslutit alla mina Garmin 60cs, 62st och en nuvi 3790.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips