Tack ... då vet du ju om vad som står i det stycket. Min frågeställningar var utifrån prisinformationslagen.
Men, då kan ju du faktiskt följa upp dina egna påståenden om att (t.ex.) XXL inte gör något fel utifrån resterande punkter på 2.2.2 i samma dokument. Som redan citerats från publikationen, så är "extrapris" och "fyndpris" exempel på uttryck inte en konkret lista på begrepp som ska vara under lagen om realisation, marknadsföringslag (2008:486) §17.
Och även läsa,
http://www.svd.se/reafiffel-pa-trettise, och beskriva konkreta skillnader jämtemot XXL. Du har ju gjort ett konstaterande att XXLs uttryck "TILL EXTRA EXTRA LÅGT PRIS" inte ska ses som REA och du har också konstaterat att jämförpriset, det rekommenderade priset, är ok att använda i sammanhanget.
Det finns också anmälningar ang. XXL i diaret för Konsumentverket.
(Konsumentverket i Finland, har reagerat
http://www.kkv.fi/sv/aktuellt/medde...adsdomstolen-for-vilseledande-marknadsforing/ , finns ingen anledning att inte tro att Konsumentverket i Sverige också kommer att reagera.)
Så kanske vi faktiskt ska börja prata om faktiska lagbrott istället för egna moraliska tyckanden.