m/90 kängor

Om jag inte minns helt fel så finns det 2 tillverkare till m90 kängorna. Det kan vara anledningen till att det kan vara vissa skillnader mellan olika sommarkängor.

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
RÄTT

och johan dra vinstlotten.

Saxat från tidigare länkad soldf sida.

Nya kängor tillverkas av företaget Sievi i Finland. Vissa modifikationer har införts. Bla har skinnöglan bak på skaftet byts ut mot en hårdare i nylonväv, vilket enligt vissa användare gett upphov till skavsår. Dessutom har Marschkängan nu fått samma fasning på sulan som möjliggör användning av skidor likt Vinterkängan.

Då var den saken avklarad.

/R

Robwah-9; sa:
Kung Stalle; sa:
Men jag har ju ett par Arbesko (M90-känga alltså) med nylonögla? Hur blir de nu då?

Stalle

Gör om gör rätt. Läs mitt tidigare inlägg så ser du att du har en ny sko från Finland.

Men om de finska är tillverkade av i Finland, hur kommer det sig då att det står på dem att de är tillverkade av Arbesko?

Mystiken tätnar (för dem som är intresserade).
Det kan röra sig om nån typ av licenstillverkning - att Arbeskos firmanamn står även på de finska.

Mystiken tätnar...

... Ja precis, det gör den!

För det står verkligen Arbesko på mina kängor och de har nylonflärpen. Aj, aj... jag får nog ta ledigt resten av dagen och fundera på det här.

Stalle

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips