Lundhags Professional mid

Jag inföskaffade i dag ett par Lundhagskängor och är supernöjd! Jag älskar konceptet skal-känga och tycker det är smartare att variera sina sockar efter vädret snarare än att köpa en fodrar känga som hälften av tiden kanske är för varm :-D Dessutom torkar ju skalkängor väldigt fort...

Men iallafall, nu behöver jag ett bra tips på hur man bäst går in ett par lundhags, eftersom jag inte ägt några innan. i butiken fick jag tipset att blöta ner dom invändigt, sen dra på torra sockar o ge mig ut o gå några timmar... är detta en bra metod?
 
Använd dem så mycket du kan. Nu är det ju vinter, så använd dem som vinterkängor vettja. Jag tycker Lundhags gör rättså snygga skor som funkar till de flesta kläder. Jag brukar ha mina när jag har kjol, även på sommaren.
 
Gammal metod

Jo så hette det ju för och det finns kanske en del som gör så fortfarande. Jag köpte ett par Professional 2001 (tror att de ändrat lite på utförandet nu dock) satte på mig dem direkt och gick hem i snön (ca 8 km) och sen dess har de suttit på fötterna utan särskilda ingångsknep (ja inte hela tiden men jag använder dem fortfarande dagligen vinter, sommar, vår, höst).

Det som dock är viktigt är dubbla sockar.

Mvh

Nicke
 
Rätt sockor, två eller tre, rätt innersulor och vatten för då kan du forma innersulan efter ditt tramp snabbt.
Givetvis finns det fakirer som gått in sina både 20 och 30 km direkt från affären.... men fuktmetoden och runt parken/kvarteret räcker fint, torka, vaxa och gläd dig!

go tur
 
MAJJEN; sa:
Sph1nx; sa:
Jag inföskaffade i dag ett par Lundhagskängor och är supernöjd!
Redan?? ;)

HåkanF

Hehe japp :-D Har gått omkring med dom inne ett tag och tog senare en tur på några kilometer i skogsvägarna här hemma på Södra Biskopsgården. Kängorna är fantastiska.

SKa fulla dem med vatten på lördag och sen ta dom på en milavandring med två par torra sockar med mig tänkte jag. Sen blir det nog till&från jobbet så länge det ligger snö på marken.
 
Vattenbad???

Det låter som det mest korkade jag har hört på länge..?
Det är inte läder utan gummi(cellmembran) på nederdelen av kängan, det kommer inte att ändra storlek!
Har själv ett par Professional High som jag bara tog på och började gå med och inte ett skavsår i sikte någonstans!

A
 

avslutad210712

Gäst
Re: Vattenbad???

andy69; sa:
Det låter som det mest korkade jag har hört på länge..?
Det är inte läder utan gummi(cellmembran) på nederdelen av kängan, det kommer inte att ändra storlek!
Har själv ett par Professional High som jag bara tog på och började gå med och inte ett skavsår i sikte någonstans!

A

Skall vi hålla vad att kängorna inte ändrar sin form om man häller vatten i dem och sedan sätter dem på foten :)

Själv gjorde jag som du dvs köpte kängorna på måndag em och gick några kilometer med em hemma innan jag på fredagen drog iväg på en vandring. Gick bra men kanske inte det råd jag skulle ge åt någon annan. "Är huvudet dumt får kroppen lida".
 
Sph1nx; sa:
Jag inföskaffade i dag ett par Lundhagskängor och är supernöjd! Jag älskar konceptet skal-känga och tycker det är smartare att variera sina sockar efter vädret snarare än att köpa en fodrar känga som hälften av tiden kanske är för varm :-D Dessutom torkar ju skalkängor väldigt fort...

Jag har ett par high och de är grymma. Typ alla här är nöjda.

Gå bara in dem som vanligt.

Hur du skall variera sockor vet jag inte men jag vill gärna ha tips. Själv har jag en tunn och en tjock ull/syntet strumpa sommar som vinter. Men vintern här nere är ju knappast speciellt kall som oftast.
 
Jag har ett par Proffesional High och jag använde dem bara i stort sett så mycket jag kunde med dubbla sockor de första veckorna jag hade dem utan att blöta ner dem, sedan har de setat hur bra som helst utan några skavsår att tala om.
 
Och jag är jättebesviken på mina professional mid.

Som ett par m/90 kängor fast lättare och mer vattentätare. Har haft dem i ca ett år snart och tycker fortfarande att de inte är speciellt sköna.
Har vandrat ca 20 mil med dem och ofta använt dem på jobbet. Känns som en kloss på fötterna - klumpiga.

Nej då föredrar jag membrankängor - de är skönare och lättare.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
j_felix Lundhags Professional Mid fråga Kläder 9
Justontime Lundhags Professional II vs Jaure II Kläder 1
emil-s Smörja även insidan på Lundhags Professional? Kläder 19
Perplex Lundhags Professional - sula som tenderar att släppa Kläder 25
Napoleon Stort behov av hjälp! Ännu en tråd om storlek på Lundhags Professional Kläder 26
flanell neopren & fukt; lunhags syncro, professional Kläder 1
Mathias PHS Lundhags Ranger vs. Professional? Kläder 10
jarmland Lundhags Professional High test? Kläder 11
jallejulius Lundhags Professional / Meindl Preformance Kläder 32
Maskros444 Broddar till Lundhags Professional? Kläder 2
Skeebum Lundhags Professional Kläder 3
plp Lundhags Professional hög eller låg? Fördel, nackdelar Kläder 2
Plogg High eller mid skaft till nya lundhags? Kläder 11
Gandolforf Lundhags Forest II - fel för mig? Kläder 10
matsgl Lundhags Jaure ii eller Jaure ii Light Kläder 9
komfortPerZonen Lundhags Vandra II Mid vs. Tjakke Light Mid. Eller annat? Kläder 9
Tarmkatt Lundhags Jaure II Kläder 4
Sarano Lundhags Jamtli MS byxor Kläder 0
Elvah Lundhags Wide Kläder 9
evinrude Byxor för vandring, fjällräven lundhags el annat, tips? Kläder 19
Borna Lundhags Tjakke mid. Varma?? Kläder 8
Alucardi Lundhags skalkängor tips nu till vintern Kläder 19
Kaskar Lundhags cellgummi Kläder 0
Wolfred Lundhags Forest och sulfråga Kläder 2
Knall Woolpower 400 + woolpower 200 halkar ner i Lundhags Forest II Kläder 6
Davva2 Vintervandra i Lundhags Expedition BC? Kläder 10
Still Alive Dålig kvalitet på Lundhags kängor? Kläder 45
Knall Lundhags vs trailskor Kläder 9
evinrude Sula om Lundhags hos Lundhags eller lokal skomakare? Kläder 7
_Mirella_ Om nyare Lundhags kängor och krympning Kläder 48
Silkofskin Lundhags Mira II - storlek? Kläder 5
Qvarfordt90 Ska jag ge upp Lundhags? Kläder 13
Ooscar Behålla vilka Lundhags? Kläder 14
Hoogs Skötsel av Lundhags Forest II, både nu och sen Kläder 17
Chris Lind Lundhags Skare Kläder 1
kungjohan Friluftsbyxor billiga eller fjällräven/lundhags? Kläder 3
FriFågel Hälgreppet i Lundhags Vandra Kläder 5
Tundraman Lundhags Syncro 2 vs Jaure Kläder 1
Sejrla Tåskav från känga Lundhags Kläder 26
kurwi Lundhags Salpe wet-out Kläder 0
stenblock Cellgummikängor i andra länder och andra tillverkare än Lundhags? Kläder 6
LasseBoja Lundhags Rocketter Jacka Kläder 2
GeorgM Foder till skalkänga modell Lundhags Jämtkängab Kläder 3
FruNalleman Lundhags Skare vs Jörn Antifrys vs...? Kläder 16
herbert.m Lundhags kvalitetskontroll Kläder 10
Mattias1981 Meindl eller lundhags Kläder 5
Eckexd Lundhags mylta jacka Kläder 1
Uroskur Lundhags Forest - Hälgreppet Kläder 24
bico Sulor till Lundhags-kängor Kläder 7
moa_k40 Lundhags contessa känga v/s Meindl Vakuum grx dam? Kläder 12

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.