Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Vem har erfarenhet att vandra med Lundhags Professional kängorna( Både mid och den långa) i 30 grader plus i varierande terräng under minst 1 vecka. Kan ni berätta lite om erfarenheterna osv.
Jag har kört mycket med Syncro Mid som värst i väldigt sommarvarmt väder i Sarek under 8 dagar. Funkar finfint men skönt att lufta och bada fötterna när det är paus.
Har haft Professional High i 23 år men det har aldrig varit något problem med värme OM man ser till att ta av kängorna och lufta fötterna 5 minuter typ varje timme. Annars får man skoskav omgående !
Kom just hem från en veckas vandring uppe i Rago + västra Padjelanta med mina Lundhags Syncro. Och vädert har som bekant varit tokvarmt. Kör med två rejäla yllesockar i mina Lundhagare så det bildades givetvis oerhörda mänder med fotsvett. Men ser man bara till att ta av sig kängorna, sockorna och ta ut sulorna vid varje rast (vi kör med en fikapaus + lunchpaus varje dag) så håller sig fötterna pigga och glada.
Som jämförelse gick jag höga turen i liknande temperaturer med mina Meindl Island för ett par år sedan och jag kan inte påstå att man var svalare eller mindre svettig i dom. Är nog typ sandaler eller 5-fingers som gäller om man vill hålla sig någorlunda sval om fötterna en sommar som denna
Vem har erfarenhet att vandra med Lundhags Professional kängorna( Både mid och den långa) i 30 grader plus i varierande terräng under minst 1 vecka. Kan ni berätta lite om erfarenheterna osv.
Är det 30 grader behövs inte sockbyte, de torkar ju bums när det är varmt. Byter ni även innersula när ni byter sockar ???? Om inte är ju sockbytet förgäves !!
Har haft Professional High i 23 år men det har aldrig varit något problem med värme OM man ser till att ta av kängorna och lufta fötterna 5 minuter typ varje timme. Annars får man skoskav omgående !
I början av sommaren 2024 så satt jag och funderade för mig själv att det vore kul med att få göra en vandring under sommaren eller hösten. Jag hade ...
Det börjar alltid med en karta. Eller i det här fallet en tumme som scrollar förbi ett foto på Instagram av ett turkosblått vatten omgett av klippor ...
2 kommentarer
Jag gjorde min första vintertur på 10 år genom Sareks södra gränstrakter mellan den 27:e mars och 5:e april. Den var tänkt att gå genom Änok, ...
5 kommentarer
Kan du verkligen se en elftedel av Sverige från Kebnekaise? Det låter imponerande – men är det sant? Jag testade påståendet, från svenska fjäll till ...