Lundhags Park

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Opti är tydligen bredare men lägre. Men hur vet man hur hög ens egen vrist är i förhållande till Lundhags läster? Deras storlekstabell visar på längden, men inte på höjden.

Opti är tydligen bredare men lägre. Men hur vet man hur hög ens egen vrist är i förhållande till Lundhags läster? Deras storlekstabell visar på längden, men inte på höjden.

Opti är enligt mina uppskattningar ca 0.5 - 1 cm lägre än normallästen. Men eftersom kängorna är i läder så brukar de ge efter efter en tid och passa foten ändå.

Den stora fördelen med opti är att kängorna är betydligt bredare, vilket möjliggör att foten kan svälla under lite längre vandringar. Den lägre lästen gör att hälgreppet blir bättre.

Hej.

Jag funderar på att köpa Park kängan och använda den som vinterkängor i vardagen. Vi snackar Umeå och inte vildmark. En kompis har Forest sen tidigare, och enl honom är de snorhala att ta på en promenad på vanliga kvartersgator men packad snö. Han tror att det kanske är den styva sulan som gör det.

Är det något som upplever samma med Park modellen?

Jag skulle nog vilja hävda tvärt om, mina forest II (inköpta i börja på sommaren) är nog de enda skor jag har haft som jag inte kan halka med, inte ens om jag försöker. När jag tänker efter så kan de dock vara lite hala i sidled.

Jag tycker också mina är hala i vissa temperaturer. Jag har resonerat som att den hårda gummiblandningen i sulan är optimerad för slitstyrka och inte grepp i kyla.
Men jag brukar köra med en sorts broddar på i de lägena. Använder inte kängorna i stan generellt.

Park är mig veterligen den enda kängan från Lundhags med den hårda sulan, som tåler vardagsslitage. Den mjukare sulan måste jag sula om vartannat år...
Jag älskar mina park och har använt dom året runt för pendling till jobb och vardag. De har dock inte samma komfort som de andra kängorna från Lundhags, går du 2 mil så är du rejält trött i fotsulorna. De är inte heller nån vidare när det är kallt och du ska vara ute mer än 30min.

Park är mig veterligen den enda kängan från Lundhags med den hårda sulan, som tåler vardagsslitage. Den mjukare sulan måste jag sula om vartannat år...
Jag älskar mina park och har använt dom året runt för pendling till jobb och vardag. De har dock inte samma komfort som de andra kängorna från Lundhags, går du 2 mil så är du rejält trött i fotsulorna. De är inte heller nån vidare när det är kallt och du ska vara ute mer än 30min.
Intressant. När jag ägde ett par Park fick sula om dem en gång per år. Tilläggas skall dock att jag gick mycket med dem.

Liknande trådar

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips