Ok, kanske ska testa Meindls. En annan sak, på nästan samma ämne; Någon som vet varför Nikwax på tub har slutat säljas/tillverkas?
Det var tidigare mitt wax-of-choice för själva vattentätningen av kängan.
100ml tub säljs fortfarande
Ok, kanske ska testa Meindls. En annan sak, på nästan samma ämne; Någon som vet varför Nikwax på tub har slutat säljas/tillverkas?
Det var tidigare mitt wax-of-choice för själva vattentätningen av kängan.
Dax för investering. Står mellan Syncro high och nya Jaure high.
Någon som hunnit testa av Jaure och kan komma med lite feedback?
Har en ny Syncro Min känga men tycker det är lite förvirrande vilka produkter man ska fetta in kängorna eftersom kängan består av minst tre olika material. Bifogar en bild för göra det lite tydligt. Vad kör ni Lundhags vänner på nr.1 resp. nr.2?
Har Lundhags läderinsmorning http://lundhags.se/product/17042/leather_grease men den rekommenderas ju inte till styva kängor vilket jag tycker Syncron är.
Har även Nikwax http://www.lundhagsfabriksbutik.se/article/nubucksuede_125ml?attr1_id=142 så den spontana tanken är att köra Nikwax på Nubuck-deln på kängan och kanske Lundhags läderinsmoringen på det lilla röda läderet som finns på kängan (nr.1).
Kommer att använda mina kängor under övningar med Nationella Skyddsstyrkorna och funderar lite på vad jag bör tänka på vid inköp av kängor.
Har varit och tittat på Lundhags Syncro High vilka jag gillade men jag vet inte om man skall ha high eller medium eller om man kanske ska titta på någon helt annan känga? Jag behöver var rörlig både så att jag kan löpa skapligt, knäböja och komma upp fort samt kunna ta mig upp och ner ur liggande ställning snabbt.
Någon som har lite erfarenhet av det som kan ge mig lite tips vad jag skall tänka / titta på när jag provar ut min nya känga?
Har inga problem med att betala för en dyr känga om så är fallet utan mest noga är att den fungerar bra för sin uppgift.
Skaften är rätt styva på dessa kängor, vilket gör löpningen med dem till ett helsike. Sikta på några som enlagers istället. De är lite hårdare än m-90 kängorna, men vattentäta!