Potentielt köpa Lundhagskängor
Nu är det ju ett par år sedan denna tråd var aktiv, men jag tänkte se om jag kanske kan få några tips ändå.
Jag är i slag att köpa ett par nya kängor, och jag är väldigt sugen på Lundhags efter att ha använt ett par Meindl Island Pro i sådär 10 år som nu börjat fallera ordentligt.
Det jag har kikat en del på Vandra High, Jaure II High Light, och lite på Proffesional High, och jag är mest intresseraad av högre modeller då jag är biolog och ofta rör mig ute i varierande terräng och gärna vill ha stabila kängor med bra mån för väta.
Mina fötter är lite bredare och jag har därför funderat på de kängor med opti-läst för att ge lite mer utrymme, men då verkar det som att jag få ge avkall på hälfästet. Är det någon som har använt några av Vandra High, och Jaure II High light, och har några kommentarer på dessa? Många med Professional har jag läst, och övervägande positivt där.
Jag har också läst att det var en del problem med sulsläpp och liknande här för sådär en 5 år sedan, och jag undrar om det är något som blivit åtgärdat, eller om det fortfarande är problem med smådefekter i produktionen?
Allt gott // David