Lundhags Avhu Pant - Myggsäkra stretchpaneler?

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Jag har haft de förra sommaren i fjällen på platser där det stundtals var extremt mycket mygg. Fick inga bett genom byxorna som jag kan minnas. Det blir sällan tajt mot huden några längre stunder heller.

Jag har använt Lundhags Traverse Pants under många år och just panelerna innebär inget större mygg-problem tycker jag.

Jag köpte ett par sådana byxor som jag hade på en 4 dagars vandring i Jotunheim. Jag hade inga problem med mygg då, men det regnade ganska mycket så det fanns inte så mycket mygg. På tal om regn så håller de borta regn oväntat bra och det tog lång tid innan de blev helt dyngsura och sedan torka de fort när det slutat regna. De passade även mig bra i formen. Det enda negativa jag upptäckte var att spännet i nederkanten av byxorna kunde varit starkare för jag fick spänna åt dem några gånger per dag. Men i det stora hela en toppenbyxa och jag köpte faktiskt ett par till på rean som är nu.

Det enda jag undrar om det är en gammal model, eller något sådant för det finns ingen info om dem på Lundhags hemsida och enda seriösa butiken som säljer dem verkar vara XXL.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips