Lundhags Avhu Pant - Myggsäkra stretchpaneler?

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Jag har haft de förra sommaren i fjällen på platser där det stundtals var extremt mycket mygg. Fick inga bett genom byxorna som jag kan minnas. Det blir sällan tajt mot huden några längre stunder heller.

Jag har använt Lundhags Traverse Pants under många år och just panelerna innebär inget större mygg-problem tycker jag.

Jag köpte ett par sådana byxor som jag hade på en 4 dagars vandring i Jotunheim. Jag hade inga problem med mygg då, men det regnade ganska mycket så det fanns inte så mycket mygg. På tal om regn så håller de borta regn oväntat bra och det tog lång tid innan de blev helt dyngsura och sedan torka de fort när det slutat regna. De passade även mig bra i formen. Det enda negativa jag upptäckte var att spännet i nederkanten av byxorna kunde varit starkare för jag fick spänna åt dem några gånger per dag. Men i det stora hela en toppenbyxa och jag köpte faktiskt ett par till på rean som är nu.

Det enda jag undrar om det är en gammal model, eller något sådant för det finns ingen info om dem på Lundhags hemsida och enda seriösa butiken som säljer dem verkar vara XXL.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips