Lillebror till iQue

Jag förstår bara inte varför dom gör en ny produkt med gamla komponenter, processorn är ju bara hälften så snabb som Palms nyare processorer.

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Det är tänkt som en ekonomiversion.
Fast jag tycker det är att gå på fel håll. Men någon på Garmin tycker annorlunda.

Anders

apersson850; sa:
Det är tänkt som en ekonomiversion.
Fast jag tycker det är att gå på fel håll. Men någon på Garmin tycker annorlunda.

Anders

3600 är väl inte direkt det senaste inom handdatorvärlden. Det vore kanske bättre att göra den till "ekonomiversion" och göra en ny bättre modell. Ibland har jag fel, men inte i detta fall.....;) Göra en "ekonomiversion" av en redan gammal handdator är ju rent ut sagt puckat.

Jimmy_L; sa:
Göra en "ekonomiversion" av en redan gammal handdator är ju rent ut sagt puckat.
Det är väl inget nytt när det gäller Garmin? I stort sett alla deras GPS-apparater och mjukvara är väl gammalt amerikanskt arme-surplus, om än i något färggrannare skal.

larlil; sa:
Jimmy_L; sa:
Göra en "ekonomiversion" av en redan gammal handdator är ju rent ut sagt puckat.
Det är väl inget nytt när det gäller Garmin? I stort sett alla deras GPS-apparater och mjukvara är väl gammalt amerikanskt arme-surplus, om än i något färggrannare skal.

Det skall jag inte uttala mig om, men när det gäller handdatorer så vet jag i alla fall lite...... och en del av det har jag skrivet något inlägg högre upp.

Jimmy_L; sa:
larlil; sa:
Jimmy_L; sa:

Det skall jag inte uttala mig om, men när det gäller handdatorer så vet jag i alla fall lite......
Ja där ser man. Jag som trodde du kunde lite av varje som satt en årslön i tråden: http://www.utsidan.se/vb_forum/showthread.php?threadid=24828&pagenumber=1
(Jimmy Lindström) skrev:
Jag sätter en årslön på att Nokias "gps"-skal är totalt värdelöst,

Jultomten finns inte Anders!

Och till apersson850 (Anders Persson) som startade tråden. Jag vet att jag är lite taktlös och burdus nu, jag har noterat att du skrivit 1245 inlägg i forumet och i stort sett samtliga har handla om Garmin produkter på det ena eller andra sättet. Det är värre än så!
Jag skrev: "Det är väl inget nytt när det gäller Garmin? I stort sett alla deras GPS-apparater och mjukvara är väl gammalt amerikanskt arme-surplus, om än i något färggrannare skal."
Det är också nedgraderad surplus!
Så där finns stor vana och skicklighet att förse marknaden med nedgraderade och sämre produkter än de skulle kunna göra!

visst finns tomten!!

apersson850 kan förmodligen svara bra för sig själv, men med tanke på hans Garmin-erfarenhet är det inte orimligt att det mestadels är det han skriver om. Eller?

Vad gäller att Garmin säljer "gammalt amerikanskt arme-surplus" är det rätt fånigt skrivet även om du vill framhäva överdriften. Om så är fallet med Garmin så är ju de andra tillverkarna 7 resor värre som inte kan prestera något bättre*.

Varför inte klaga mer på t ex Silva eller Magellan? Är det för att du äger mottagare från något av fabrikaten eller vill du "klara av" Garmin först?

* Nu tänker jag på handhållna enheter för utomhusbruk

Re: visst finns tomten!!

boran; sa:
apersson850 kan förmodligen svara bra för sig själv, men med tanke på hans Garmin-erfarenhet är det inte orimligt att det mestadels är det han skriver om. Eller?

Vad gäller att Garmin säljer "gammalt amerikanskt arme-surplus" är det rätt fånigt skrivet även om du vill framhäva överdriften. Om så är fallet med Garmin så är ju de andra tillverkarna 7 resor värre som inte kan prestera något bättre*.

Varför inte klaga mer på t ex Silva eller Magellan? Är det för att du äger mottagare från något av fabrikaten eller vill du "klara av" Garmin först?

* Nu tänker jag på handhållna enheter för utomhusbruk

Lite kul att larlil lyckats skaka liv i dom (missförstå mig rätt) ganska så döda Garmin-älskarna som utsidan till 95% (give or take) består av. Sedan håller jag väl kanske inte med honom.... men underhållande är det.

och larlil...... bara för att jag inte kan uttala mig om Garmin (har aldrig ägt någon) så betyder det inte att jag inte kan dra slutsatsen att en mobiltelefontillverkare inte gör en bra GPS på första försöket. Du har kanske märkt att folket på utsidan inte ens är nöjda med dom tillverkarna som har utvecklat mottagare i 10 år.

Jisses laril!

"Opinions are lika ass holes, every person has one."

Och där står laril ändan i vädret.

Du börjar bli tröttsam.

Re: Re: visst finns tomten!!

Jimmy_L; sa:
Lite kul att larlil lyckats skaka liv i dom (missförstå mig rätt) ganska så döda Garmin-älskarna som utsidan till 95% (give or take) består av. Sedan håller jag väl kanske inte med honom.... men underhållande är det.

Kallar du mig Garmin-anhängare är du rätt fel ute. Dessutom tycker jag att alla ni märkesfanatiker är rätt trångsynta.

Nej jag hade en ärlig undran om larlil hade en poäng på väg eller om han bara är ett troll. Nu funderar jag på samma sak, fast rörande dig.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips