Lillebror till iQue

Re: Re: Re: visst finns tomten!!

boran; sa:
Jimmy_L; sa:
Lite kul att larlil lyckats skaka liv i dom (missförstå mig rätt) ganska så döda Garmin-älskarna som utsidan till 95% (give or take) består av. Sedan håller jag väl kanske inte med honom.... men underhållande är det.

Kallar du mig Garmin-anhängare är du rätt fel ute. Dessutom tycker jag att alla ni märkesfanatiker är rätt trångsynta.

Nej jag hade en ärlig undran om larlil hade en poäng på väg eller om han bara är ett troll. Nu funderar jag på samma sak, fast rörande dig.

Just nu har jag ingen poäng med det jag skriver. Men jag måste medge att jag sitter och skriver med ett litet leende på läpparna. Jag bara måste få tycka att även om larlil är helt åt h-vete fel ute i de flesta av sina inlägg så är det kul att det blir starka reaktioner. Jag ger mig sjutton på att larlil sitter hemma och gapflabbar åt att ni vänder taggarna utåt så lätt. Han menar nog inte allt han skriver, men han tycker nog att ni är tacksamma att retas med.

Jag kallar inte dig Garmin-anhängare, jag gjorde en grov generalisering för att markera min poäng. Dessutom behöver man väl inte ta åt sig om man inte är en sådan.
Någon märkes fanatiker är jag inte, jag har bara ägt 1 handburen gps i mitt liv.
 
Re: Re: Re: Re: visst finns tomten!!

Jimmy_L; sa:
Jag kallar inte dig Garmin-anhängare, jag gjorde en grov generalisering för att markera min poäng. Dessutom behöver man väl inte ta åt sig om man inte är en sådan.
Någon märkes fanatiker är jag inte, jag har bara ägt 1 handburen gps i mitt liv.

Jaha då ber jag om ursäkt. De fem senaste inläggen innan mitt var från dig och larlill (tror jag det stavades). Därför antog jag att du menade mig. Hade jag haft råd med fler GPS:er skulle jag gärna blivit en Garmin-fanatiker också. :)

Nä jag håller med om att det är trevligt med lite off-topic och retligheter ibland. När det sprider sig till flera samtidiga trådar blir jag dock rätt irriterad eftersom det stjäl tid från annat jag är intresserad av.
 
Boran, jag håller med dig om att det är tråkigt när nästan alla trådar "kapas". Det blir sällan så att tråden kommer tillbaka till sitt ursprungssyfte. Jag tycker bara att det är så förbaskat roligt när det blir taggarna utåt såfort larlill kommer med lite "kontroversiella" uttalanden.
Jag skall sluta "hugga" på larlills inviter (eller i alla fall minska på huggen) i alla trådar, fast jag tycker det är roligt (jag får väl bita mig i läppen).
=)
 
Re: Jultomten finns inte Anders!

larlil; sa:
Och till apersson850 (Anders Persson) som startade tråden. Jag vet att jag är lite taktlös och burdus nu, jag har noterat att du skrivit 1245 inlägg i forumet och i stort sett samtliga har handla om Garmin produkter på det ena eller andra sättet. Det är värre än så!
Jag skrev: "Det är väl inget nytt när det gäller Garmin? I stort sett alla deras GPS-apparater och mjukvara är väl gammalt amerikanskt arme-surplus, om än i något färggrannare skal."
Det är också nedgraderad surplus!
Så där finns stor vana och skicklighet att förse marknaden med nedgraderade och sämre produkter än de skulle kunna göra!
Om du nu tycker det är så roligt att skriva till mig, Lars, varför gör du det här? Varför inte skicka mail direkt istället? Resten av läsarna är tämligen trötta på dina utgjutelser, det kan du vara förvissad om. Ska jag utgå från de mail jag får, från andra deltagare här, som tackar för att det än någon som tar sig besväret att svara på någon av all dynga du fyller dina inlägg med, är de flesta inte bara trötta på dig, utan snarare förbannade.

Räkna kan du inte heller, detta är bara det 1243 inlägget i ordningen. Att de flesta av de tidigare har handlat om Garmin tycker jag är ganska naturligt, eftersom det råkar vara just Garmins GPS jag har. Till skillnad från dig försöker jag hålla mina påståenden till sådant som jag vet någonting om. Därför skäms jag inte för 1243 inlägg, trots att de flesta handlar om Garmin. Jämfört med dina 115, samtliga dumma, är det rent av en lysande bakgrund.

Var fick du tomten ifrån? Jag kan inte se att jag refererat till någon sådan i mitt inlägg. En av dina egna som tittade ut från loftet, eller?

Jag anser också att det är fel väg att gå, att släppa ut en nedbantad version av iQue nu. Med tanke på att iQue 3600 låg ganska högt i prestandaligan, bland Palm PDA, när den kom, är kanske en mindre kompis lämplig i serien. Möjligen om den lanserades samtidigt som en efterföljare, med bättre prestanda? Jag vet inte hur marknadsfolket har tänkt, egentligen.

Hade det nu varit så, att Garmin lyckats sälja gammalt skrot i den omfattning som de gör (för 2003 för 573 miljoner dollar), då vore de värda all aktning i världen för den prestationen.
Även de kraftigt intellektuellt retarderade kan ju inse att produkterna måste vara fullt användbara, annars hade det inte gått att sälja för så mycket pengar.
Tänk en stund, Lars, även om det gör ont, så kommer du nog fram till något liknande.

Anders
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
JohnWedin Lantmäteriets kartor till Gaia GPS Navigering 3
tango Hur enkklast flytta gpx från Garmin gen 6 till skridskonätet? Navigering 3
Lars H Hur få GPS-spår från InReach till dator? Navigering 4
SEHLBERG Karta till Garmin GPS. Navigering 0
Materialaren Offline-kartor för fjällbruk till Apple Watch? Navigering 3
Elvah Kmz till gpx-konvertering Navigering 6
Theoakstone Kartor till Garmin Legend hcx Navigering 0
Swedak wgs84 till csv Navigering 30
MarkusF Ladda ner karta till Garmin GPS Navigering 15
Robban3000 Alpha 100 ladda karta till sdkort Navigering 1
Dan B Köpa begagnad karta till Garmin Navigering 4
eloserik Batterilucka till Gpsmap 64 serien. Navigering 9
Totteman Elektronik som komplement till karta Navigering 12
graylingman Karta till Garmin 64 st? Navigering 5
museo12 Bättre kartor till Garmin Fenix 5 plus? Navigering 6
fson Typa om TOPO v5 PRO till Forerunner 945? Navigering 9
L.A. gpx till kml? Navigering 5
Joakim.e Alternativ till BaseCamp Navigering 2
Nordiska Motorcyklister Fysisk karta till digital - Överföra Navigering 11
Richard69 Kartor till Galileoapp för android? Navigering 5
bosseiskogen Program till lantmäteriets kartor Navigering 6
Uffevbg Terrängkartan till Garmin nuvi 500 Navigering 5
salvion Tillbehör till Garmin eTrex Touch 25/35? Navigering 6
The Crow Vad används en clinometer till? Navigering 25
BengtS Hur använda Garmin 64st när uppkopplad med USB-kabel till dator? Navigering 9
avsl_22-07-26 Säkerhet till fjälls - val av GPS, Inreach, PLB, nödsändare Navigering 35
thureb Flytta gamla kartor till ny hårddisk i Mapsource Navigering 3
johanssonol Fäste för Garmin GPSMAP 64st till snöskoter Navigering 3
kindla Kan man importera den nu öppna Topo-kartan till macen? Navigering 5
Askel Norsk motsvarighet till Lantmäteriet? Navigering 4
Jorden runt GPS kopplad till Google Earth i datorn Navigering 9
Joakim.e Friluftskartam PRO från CD till GPS? Navigering 8
Josiaab Har 157olika Koordinater som jag vill föra över från dator till gps Navigering 2
Tstevg11 Gps app till iphone Navigering 14
andy69 GPS till Hund...? Navigering 1
rJohansson Lägga till rutter Etrex 30 Navigering 4
vm368879 Displayskydd till Oregon pekskärm / GPSMAP 64s Navigering 2
Långgång Hjälp med kartmaterial till iPhone/iPad Navigering 11
UnderEnTarp Kartmapp till Terrängkartan/Gröna Kartan! Navigering 16
freij.j Gratis kartor till garmin Navigering 10
awerner Egna kartor till Garmin Navigering 13
Jorden runt Bluetooth GPS till dator Navigering 6
grodanbolle Kartor till android? Navigering 2
Grönt är skönt Göra .jnx av geotaggad tiff till hackad Garmin Navigering 0
niklaz Någon som har GPS-spår för Kungsleden? (till STF) Navigering 18
Brus-Nilsson Bättre baskarta till Garmi Montana Navigering 1
freij.j mest detaljerad gratiskarta till android ? Navigering 11
Unnah Byta till ett nytt Garmin Navigering 77
Davva2 Karta över Estland till Garmin Navigering 11
xidor RT90 doc till Garmin Astro Navigering 5

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.