En lätt tarp från Kathmandu är inte lika tålig mot glödflagor som en grövre mer klassisk bashatyp, som är tyngre. Inget konstigt med det tycker jag. Inte "fientligt" att tycka så heller.
Oj, var har du hört detta nånstans?
En lätt tarp från Kathmandu är inte lika tålig mot glödflagor som en grövre mer klassisk bashatyp, som är tyngre. Inget konstigt med det tycker jag. Inte "fientligt" att tycka så heller.
Känns som att merparten av trådarna på Lätt-forumet (och snart sagt hälften av inläggen på utsidan) handlar om konflikten mellan "lättpackare" och "tungpackare". Hur kommer det sig att man startar en tråd OM en konflikt som man säger sig betrakta som nåt negativt eller onödigt???
Ibland packar jag dock tyngre och det beror på att jag vissa gånger gör andra prioriteringar; allt friluftsliv handlar inte om att ta sig mellan punkt A och punkt B utan ibland kanske man vill hålla ett lägre tempo utan långa dagsetapper, kanske koncentrera sig på fiske, foto eller något annat och gör andra prioriteringar än att gå lätt.
Jag har tre observationer, dels din som du berättat om, dels mina egna, en liten och en större. Hål i bägge. Min basha har varit med mer och håller.Oj, var har du hört detta nånstans?![]()
(.Men den här tråden är ju helt annorlunda. Att du inte förstår det.)
Christian
PS, för den som undrar över punkterna och parenteserna, googla lite på ordet ironiparenteser