Letar efter ett nytt lättare liggunderlag än mitt Thermarest Ridgerest (vilket har bra komfort tycker jag, så inget tunnare och hårdare). Någon som har tips? Inköpsställe? Länk?
//Jörgen
//Jörgen
Letar efter ett nytt lättare liggunderlag än mitt Thermarest Ridgerest (vilket har bra komfort tycker jag, så inget tunnare och hårdare). Någon som har tips? Inköpsställe? Länk?
//Jörgen
Exped Doublemat Evazote på Getout är ett intressanta liggunderlag i ett högkvalitativt material. Det är 1 m brett och 2 m långt samt 0,4 cm tjockt. Vikt 390 gram.
Man kan t ex köpa ett ihop med en kompis och klyva på mitten. Eller man kan dela det så att halva är 60 brett och halva är 40 cm brett. I ditt fall kanske man kan klippa till det så att man dubblerar det under överkroppen. Då kanske komforten blir något i stil med Ridgerest. Under benen behöver man inte tjockleken vare sig för komfort eller isolering. Åtminstone inte vintertid. Gäller det vinter så har jag goda erfarenheter av Goodpad från Getout. Billigt, tjock och även det av Evazote.
Jörgen
Minsta Ridgerest väger 320 gram.Vad väger ett ridgerest? Den siffra jag hittade vid snabbt googlande är strax under 400 g. Det är mer än två Jyskunderlag.
Jag kommer troligen börja komplettera mitt hellånga Jysk-underlag med ett nerklippt under överkroppen (för att få lite bättre komformt när man sover på golv).
Inte Jysk 5 mm, utan Jula 8 mm, men de anger ej vikt?