Lätta tältpinnar

Pinnar

Tunn aluminium plåt som sågas i lagoma remsor, borras och sedan bockas till fina 90 graders tältpinnar har ja sett funka bra... väger lite oxå...

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Se där, inte bara jag tappar bort pinnar, de ser bra ut!

Jag tillhör dom som har slarvat bort ett antal tältpinnar. :(

Så nu har jag målat ca ¼ av tältpinnen med röd färg så de förhoppningsvis är lättare att hitta.
Kanske det varit bättre att måla hela tältpinnen när jag ändå håll på.

Per

Bilagor

• Tältpinne IMG_1882.jpg
    Tältpinne IMG_1882.jpg
    41.1 KB · Visningar: 608
Man kan ju alltid experimentera, o designa pinnen, den ska ju va lätt att trycka ner så en spetsig pinne är ju inte så skön o lätt att trycka på med bland rötter o stenar, här kanske är en variant som funkar ?

Iden är att man håller i "överdelen" samtidigt som man trycker ner pinnen.

Bilagor

• titanpinne.jpg
    titanpinne.jpg
    28.9 KB · Visningar: 582
Lånar den här gamla tråden om lätta tältpinnar så slipper jag skapa en ny.

Är det någon som har erfarenhet av superlätta tältpinnar i titan som väger 1, 2 eller 5 gram. Håller de för tältning på fjället när det börjar blåsa på och rycka i stormlinorna? Eller det är bara att glömma? Försöker banta ner vikten lite på tälten..

Är det bara jag som tycker att pinnar som just bara är en pinne är helt värdelösa? Spelar ingen roll i vilken vinkel man trycker ner dem, de "skär" igenom marken ändå och lossnar.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips