Konsensus?

Jag har funderat lite kring vilka saker som det råder konsensus inom när det gäller friluftsliv. Det vore intressant att se om det finns något som alla (överväldigande majoritet) är överens om.

Jag testar ett påstående:

Ryggåstält som modell är helt överspelat. Det finns aldrig tillfällen då man skulle välja ett ryggåstält framför ett geodesikt eller tunneltält.

Med vänlig hälsning /Joel
 
I stort sett alla "tarptents" som finns borde väl räknas som (asymetriska) ryggåstält? Så att de skulle vara överspelade har jag svårt att se.

Däremot kan nog kanske "bomullstält" kvala in där... om det nu inte vore för alla scoutkårer som sitter med sina 40-50 år gamla Gilwelltält...:)


Nej, jag tror faktiskt att det är väldigt få saker det råder konsensus kring.
 
I stort sett alla "tarptents" som finns borde väl räknas som (asymetriska) ryggåstält? Så att de skulle vara överspelade har jag svårt att se.

Däremot kan nog kanske "bomullstält" kvala in där... om det nu inte vore för alla scoutkårer som sitter med sina 40-50 år gamla Gilwelltält...:)


Nej, jag tror faktiskt att det är väldigt få saker det råder konsensus kring.

Hm, jag räknar inte riktigt tarp som ryggåstält. De kan ju faktiskt modelleras olika, men jag håller med om att bomullstält är överspelade. Givetvis sitter folk på gamla tält, men idag går de väl inte att köpa, och knappast någon skulle vilja köpa om det fanns.

Med vänlig hälsning /Joel
 
En sak det nog råder konsensus om:

För varje tvärsäkert uttalande om friluftsrelaterade frågor så finns det en motsatt uppfattning på utsidan.se.
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.